Another World - Kapitel 23

"Uhm, I'm going to.. uhm, a friend. See you Lou." log jag. Jag kunde ju inte säga att jag skulle till El, och göra det ännu värre liksom.
"You're going to Eleanor aren't you?" snyftade han. Jag tittade på Harry än en gång och han nickade.
"Yeah..." sa jag och jag hörde hur han började gråta mer. Fan.
Ett par mintuer senare knackade jag på Eleanors dörr. Tur nog så bodde hon bara några minuter från Harry & Louis. Hon öppnade dörren och hennes ögon var helt röda och puffiga. Jag kramade dirket om henne och hon kramade tillbaka. 
"I'm so sorry babe!" sa jag när hon hade släppt taget och vi satte oss i soffan. 
"It's cool." mumlade hon och jag drog till oss en filt och la den över oss båda och hon lutade sig mot min axel och grät ut. Gud, jag hatade att se El såhär! Det känns konstigt att för några veckor sen så kände vi inte ens varandra och nu är det som om vi varit bästisar i all evighet! Antar att allt tjejsnack och alla sleepovers lönade sig!  Men det var verkligen enkelt att vara vän med Eleanor, hon är liksom en kvinnlig version av Louis, och tja, jag och Lou kommer ju överens as bra! Plus, att hon är ju världens snällaste tjej! 
"Hey El.." började jag och hon tittade upp. "Uhm..why did..eh..you..ehm..break up...with....uhmm..Lou..?" mumlade jag. Jag ville inte låta för ökänsig. Det kanske var lite tidigt eller? Hon ställde sig plötsligt upp och började gå mot köket.
"He cheated on me." sa hon. Vänta va?! 
"What?!" 
"He had sex someone else." Hold on nu. Louis var otrogen mot Eleanor, men ändå var det han som satt hemma och grät?! Jävla idiot! Hur fan kunde han?! 
"I'll be back soon babe." sa jag och sprang ut genom dörren. Asså va Louis allvarlig?! Han var otrogen mot Eleanor. Satt hemma oc grät. Sen hade han inte ens mage att berätta varför dom gjorde slut?! Idiot. 
 
Jag hoppade ut ur taxin utanför Lou & Harry och stormade upp till deras lägenhet och slängde upp dörren.
"How fucking could you?! Cheat on El? Really?! You're such a jerk! I'm so fucking disssapointed in you Lou, you wouldn't even know! How could you?!" 
Sorry att det tog tid, och för att det är kort: men nu är det här! :D 
Men för nästa kapitel vill jag ha minst 4 kommentarer för nästa kapitel! ;)

Anonym skriver:

Nää klart han inte hade det. hihi. *lever sig in i novellen* (osv). Mer vill jag gärna ha!

anonym skriver:

Precis! Som den andra "anonyma" personen sa!! Jag vill ha meer!! DEn är så himla bra!!!

Anonym skriver:

neej varför så kort ;O

Ida skriver:

GUD SÅ BRA!!!!!! :) Sitter bara och fangirlar för mig själv...... :)

Kamila skriver:

Assåååå mer !


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar