Another World - Kapitel 22

"Hello?" Oh, hey man." "A little bit, we're eating breakfast." "Nah, it's okay. What did you want?" "What? Really?" "Did she say why?" "Oh, I'm sorry Lou." "Are you sure?" Okay, bye man. Keep it up" va det jag hörde Harry säga. Louis' var det alltså som ringde. Men, vad ville han?

Harry satte sig ner vid matbordet igen och började äta. Han sa inget, men jag kunde se att något hade hänt. 
"What happend? With Lou?" frågade jag.
"Nothing.." mumlade han och fejkade ett leende. Men come on! Jag har känt dig i hela mitt liv Haz, bättre än så får du försöka! Jag gav honom en blick och han gav in.
"Lou and Eleanor broke up.." mumlade han. What?! Skojar han?! 
"WHat?!" nästan skrek jag. Nej, nej, nej det kunde inte hända. Nej, inte El och Lou. Nej! "Why?!" 
"El dumped him.." 
"Omg.." mumlade jag. Men varför? Jag visste att El verkligen älskade Lou mer än något annat i hela världen. Varför skulle hon annars stanna med honom genom allt det onödiga hat hon får? Hon får verkligen jätte mycket hat! Jag såg det när vi tittade på film för nån vecka sen, bara hon och jag. Liksom, jag trodde jag fick mycket hat, men det var inget jämfört med hur mycket El får. Och allt av det är rent bullshit! Kommer från folk som inte vet någonting alls! Många tror att El är tillsammas med Louis' för 'the fame', men tro mig det är hon inte! De är tillsammas för att dom älskar varandra mer än någonting annat i hela världen. Jag vet, när jag sov över där så varje gång Lou sms:ade henne så sken hon upp, eller när hon nämnde hans namn. Det är verkligen rent kärlek, inget annat.
Jag tittade över mot Harry och han satt och petade i maten.
"Babe.." började jag och han tittade upp. "Do you wanna go back to London to hang out with Lou? I can try to comfort El."
"No, this weekend is about you and me." sa han och klämde fram ett fejkade leende.
"Harry, we're leaving. Lou is your best friend, and mine, and he needs us, espesically you, right now. Okay? I'll go to El's for a couple of days and you'll be with Lou and we'll maybe try to fix it?" log jag och Harry nickade och log tillbaka, ett äkta leende.
"This is why I love you honey." han kramade om mig och kysste mig. 
 
Några timmar senare klev vi ur bilen utanför Louis och Harry's lägenhet. Jag tog min väska och gick in. Harry åkte och parkerade bilen. När jag kom in var det tyst... Väldigt tyst, är det ens någon hemma? Jag gick in i vardagsrummet och såg Lou sitta i soffan, med händerna framför ansiktet och lutad ner mot knäna. 
"Lou? Are you ok?" frågade jag försiktigt. Han lyfte upp huvudet och jag såg helt klart att han grät.
"Oh, hi Angie.... Yeah, I'm fine." mumlade han och torkade bort tårarna. Ja men eller hur Lou, så dum är jag inte.
"No you're not." sa jag och gick fram och satte mig brevid honom och slog armarna om honom. Vi satt så i några minuter innan jag kom och tänka på vart Harry var? Jag skakade av mig det och bröt tystnaden. "Lou, if you wanna talk, you can talk to me. You know that right?" Han nickade lite försiktigt och satte sig rakt. 
"There's nothing to say really... She broke up with me.. Just, all suddenly." sa han och stirrade rakt fram.
"Do you know why? Like, didn't she tell you why?" frågade jag och han blev tyst ett tag. 
"No, not a word why." svarade han sedan snabbt. Hmm, det känns som om att han döljer något för mig?
"Okey.." sa jag och då hörde jag dörren slå igen, Harry. Jag kunde höra det på fotstegen. 
"Hey, sorry it took some time I met some fans and.. yeah you know." log han och sen såg han Lou, som nu satt och grät i sina händer än en gång. Vi bytte en blick och förstod varandra direkt.
"Uhm, I'm going to.. uhm, a friend. See you Lou." log jag. Jag kunde ju inte säga att jag skulle till El, och göra det ännu värre liksom.
"You're going to Eleanor aren't you?" snyftade han. Jag tittade på Harry än en gång och han nickade.
"Yeah..." sa jag och jag hörde hur han började gråta mer. Fan.
Jag vet att det var länge sen, men jag har inte haft varken tid eller inspiration! Men det har ändrats! Haha, iallafall inspirations delen. Tiden får vi se med... Så ni får stå ut ett tag framöver med att det kanske inte är världens bästa uppdatering för skolan har ju börjat, och massa läxor och massa sånt skit.. Men,
 
Vad tyckte ni? Varför tror ni El gjorde slut? :) KOMMENTERA! :D

Anonym skriver:

nä stackars lou :(

Ida skriver:

Jag kan seriöst inte läsa det du skriver utan att fangirla! Det är helt omöjligt! :) + jag har ingen aning om varför El gjorde slut! :(

anonym skriver:

den är så så så bra!!! :D Jag tror att El gjorde slut för att hon tro att Lou har varit otrogen.Men jag vet att Lou skulle aldrig göra så mot El i verkligheten! :D

Just me!?! skriver:

Yeh El gjorde slut för att hon trodde att Lou hade varit otrogen ;-)
Så som anonym sa!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar