Besöksrekord! :D

Kan seriöst inte tacka er tillräckligt mycket! SÅ glad!!
Ska fixa ett kapitel till Lördag, lovar! Dock behövs ju en kommentar till... ;) 
 
TACK ÄN EN GÅNG <33
 
xoxo

5 - I'm Dr. Martin.

”Oh come on, it’s the first night here. Let’s get crazy!” log hon och puffade mig i sidan. Jag skrattade och tänkte. Bara idag skulle väl inte förstöra något? En kväll? Nej.. Plus att skolan började ju inte förens om 2 dagar, så det är ingenting att oroa sig för.

”Okay, fine.” log jag. Hon pep till och drog in mig i huset och ut på baksidan igen. Okej. Få se hur det här går.


Bom. Bom. Bom.

Jag suckade, vände på mig och drog kudden över huvudet.  Det bankade igen och jag visste ärligt talat inte om det bara var inne i mitt huvud eller om någon verkligen stod utanför mitt sovrum och bankade på dörren.

”Miley, gå upp för fan! Klockan är halv 2!!” skrek Nate och stampade in i rummet.

”Ugh, gååå….” mumlade jag in i kudden.  Han fnös och drog av mig täcket.

”Men va fan gör du?!” skrek jag och hoppade upp ur sängen. Wrong move. Det började snurra i hela huvudet, ögonlocken började fladdra, jag kände hur hela kroppen gav vika och innan jag visstevad som hände så kände jag hur jag ramlade ihop och allt blev svart.

 

-

 

”Miley! Miley, come ’ere! I want ya to meet someone!” skrek Cara, verkligen packad. Men jag ska väl inte döma? Jag var minst lika full. Jag log och vinglade över till henne och nån random snubbe. Hennes kille kanske? Han var snygg i alla fall! Rå snygg! Rufsigt brunt hår,  väldefinierad käklinje och gröna/hazel bruna ögon to die for!

”Yea?” Jag slog mig ner i stolen brevid dem och tog en sip från min drink. Vodka – Redbull tror jag?

”This…” hon ställde sig, på vingliga ben, upp från killens knä hon satt i och pekade i stället på honom. ”Is Tyler. Tyler, this is Miley. ” hon log nöjt och både jag och Tylertittade båda frågandes på henne.

”And? Is he your boyfriends or something?” Båda började skratta och Cara skakade på huvudet ivrigt.

 

"No!"

 

”No,no,no,no,no! He’s just a friend. Or not really a friend, he’s a duche.” Hon viskade det sista, eller inte egentligen men. Dock tror jag inte att Taylor Tyler hörde, han var för fokuserad på tjejerna som låg på baren och killarna drack body-shots av. Hur lågt självförtroende får man ha? Att känna att enda uppmärksamheten man får av killar är om man drar av sig kläderna och låter killar dricka sprit av en. Pfft, patetiskt.

”But he’s hot and I thought you two might hit it off.” flinade Cara.

”So you mean you wanna set me up with a douche?”

”No. Well yes.. But he’s hot!! Come on, you know you want toooooo…” Jag tänkte efter, han var ju snygg. Och ingen av oss skulle komma ihåg det dagen efter så vad är det värsta som kan hända?

”Fine.” Cara gav ifrån sig ett skrik. ”But I’m not gonna sleep with him if that’s what you th-” började jag men insåg att hon redan var borta och Tyler satt och tittade på mig med ett självbelåtet flin. Normalt hade jag gått därifrån direkt. Dock var jag full nu, så…

Jag gick och satte mig i hans knä.

”Hi.”

”Hey.”

”So you’re swedish ey?”

”Yup.” Man tror att ett samtal mellan två extremt berusade personer skulle vara lite mer intressant, men nej då. Nykter som berusad, jag vara alltid socialt awkward. ”And you’re english am I right?”

”Great ear I see.” flinade han.

”I lived in England for six years. Besides, your accent isn’t really hard to spot - a classic London boy.” flinade jag och blinkade med ögon. Han log och la handen på mitt lår. Jag tittade ner på hans hand och bet mig i läppen. Innan jag visste ordet av så möttes våra

läppar, och nästa sekund satt vi och hånglade – råhånglade.

 

-

 

Mina ögon fladdrade sakta upp och jag möttes av ett starkt ljus, vilket fick mig att stänga dem direkt igen.

”Miley?” hörde jag hur en bekant stämma sa.

”Megan?”

”I’m here Miley, it’s okay.”  Jag öppnade ögonen igen, och som tur var så var det starka ljuset inte längre där. Det var väl antagligen en lampa.  Jag tittade runt: Megan stod bredvid sängen och höll min hand, Nate stod borta vid dörren och pratade med någon jag bara såg ryggen av – någon med en vit rock, antagligen en doktor. Väggarna var vita, precis som golvet…och alla möbler – bordet och stolarna i hörnet, det rullande boret bredvid sängen, där det också stod lite, inte så aptitlig, mat och ett glas vatten. Inte deppigt alls…

”Why am I here?” Jag kände hur min hals var torr, så jag sträckte mig efter vatten glaset. Det var först då jag insåg att jag hade en en nål i armen, och en slang som ledde upp till någon maskin som innehöll nån slags vätska.

”You fainted.”

”You don’t say?”

”See you haven’t lost your sence of humor.” flinade Megan. ”Here, talk to the doctor.” En lång, ung man med brunt hår, gröna ögon och solbränd kom fram bakom Megan, damn han var snygg! Wow, han såg inte ut att vara gammal. 23, 25 högst?

”Hello Miley, I’m Dr. Martin. But you can say Zack.” log han och sträckte fram handen. Jag skakade den och log tillbaka.

”So, Dr. Ma- Zack. Why am I here?”

”Well… ” Han vände sig mot Megan och Nate. ”Can I talk to Miley in private?” De nickade och han log tacksamt. När de var ute ur rummet vände hans sig mot mig igen. ”Can I?” frågade han, och nickade mot sängen. Jag nickade och han satte sig ner. I vad som kändes som en evighet satt vi bara där, jag höll på med mina fingrar och tittade runt i rummet, överallt utom på honom. Han satt och tittade ut genom fönstret. Solen sken. Tänk att sitta ute vid poolen, musik i öronen, läsa en bra bok - innan man hoppar i poolen och bara njuter. Gud, det skulle vara skönt. Men nej, istället ligger jag här inne, på ett tråkigt sjukhus, av någon anledning som jag inte ens vet. Juste, jag skulle få reda på varför jag låg här.

”So, why am here? Why did I faint?” Hans blick mötte min och han log.

”Miley, when was the last time you ate?”

”What?”

”When was the last time you ate? You had barely no energy or protein in your body. Only fluids.” 

”Oh, well I ate yesterday.” Försökte jag. Han tittade på mig med en menande blick. ”Yesterday…morning.” erkände jag.  Han nickade, som om han redan visste det men ville bara få mig att erkänna, innan han tog upp något ur hans ficka. En Snickers.

”Here. Eat it.” Jag suckade och skakade på huvudet. ”Miley, either you eat it now, or you’ll have to stay here until you do it. And believe me, I’m stubborn. Just eat it.” log han, jag suckade högt innan jag tog den och han log nöjt. Jag började äta och han satt bara där och log mot mig. Jag höjde på ögonbrynet och tog ännu en tugga.

”Is there anything else  you wanna say or are you just gonna sit there and watch me eat? It’s creepy. ” Han log.

”We’re not done. I just wanted to see that you ate it all.” Jag svalde din sista biten och gjorde tummen upp. Han skrattade till innan han fortsatte. ”So to start off with, you need to eat more regulary okay?” Jag nickade. ”And if you’re gonna party, and drink that much you need to eat. More. But ofcourse, you shouldn’t drink at all. How old are you again, Miley?” flinade han. Jag kände hur mina kinder hettades och jag tittade ner på mina fingrar. ”Don’t worry, I’m not one to point a finger. I’m just saying you should drink that much okay?” Jag nickade än en gång.

”We done now?”

”Yes. And when you get home, just chill and take it easy okay? Stay in bed, and eat, and drink a lot okay?” Jag nickade än en gång.

”Eat, rest, drink. Got it. Now, can you please leave? Or are you gonna stay and watch me change clothes?” Han flinade och reste sig upp, vilket jag också gjorde.

 

"Eat, rest, drink. Got it."
 

”Even if it was a pleasure to have you here, I don’t wanna see you here in a good while okay?” Jag log och nickade. Han sa hej då, gick ut och jag började byta om. Som tur var hade Megan och Nate tagit med sig andra kläder, det hade inte varit särskilt skönt att gå runt i samma kläder som jag hade igår, och som jag hade somnat i. Efter att jag dragit på mig mjukisdressen och satt upp håret i en bulle så slog jag mig ner i sängen och drog upp min mobil. 4 nya sms och 3 missade samtal. 2 sms och alla samtal var från mamma, hon undrade hur jag mådde. Antagligen hade Megan ringt och berättat. Jag svarade att jag mådde bra och att det var ingenting att oroa sig för.  1 sms var från Cara och hon frågade hur jag mådde. Antingen hade hon också hört att jag svimmat, eller så checkade hon bara in efter igår. I alla fall så svarade jag att det var bra. Sista sms:et var från Ronnie.

 

Från: Ron <3

 

Hej babe! Hur mår du? Din mamma berättade att du hade svimmat… Festat för mycket igen? ;) Det har bara gått en dag babe, trodde du klara mer! Haha, jk, men hoppas du mår bra iaf. Och juste, jag och Jake har gjort slut. Du hade rätt, han är en idiot! Tydligen hade han varit otrogen med nån jälva bimbo.. Ugh, jag hatar honom! Men , strut i det, och ha de as bra där borta i the big U S of A även fast att du dissar mig och har inte ens skickat ett ända sms…  ;)

Puss <3

 

Till: Ron <3

 

Hej! Sorry att jag inte messat, babe! Dåligt av mig att få dig att känna dig så o-uppskattad.  Ska bättra mig! ;) Men jag mår bra. Och nej! Det var inte bara för att jag drack för mycket.. Äter tydligen för lite också, big chock? Haha, men jag är ledsen för det med Jake. Det är bättre såhär okej? Han är en idiot att han inte fattade hur jävla bra du är. Synd att jag inte är där för att klå upp honom men nu får du fixa det själv. Han har en brorsa visst? ;) Men jag ska ha det bra här, saknar dig såklart men vi får Skypa nån dag yeah? Bra, älskar dig!

Xoxo <3

 

Jag kände mig lite elak. Jag hade ju sett Jake och… Andie på flygplatsen, skulle jag ha berättat för henne eller är det bättre att hon fick reda på det av någon annan? Nej, det är nog bättre så här. Jag känner Ron, och fick hon veta det av mig skulle hon skylla allt på mig. Och det orkar jag verkligen inte med. Det är bättre såhär. Nu får jag bara lov att hålla käften.

Jag slängde ihop alla kläder som låg på golvet i en väska, slängde upp den på axeln och gick ut ur rummet där Nate och Megan satt i varsin stol, Nate med huvudet i händerna och Megan tittade ner i mobilen.

”Are we gonna sit here all day or?”  De båda tittade upp och log.

”God I’m so sorry about that Miley!” Nate hoppade upp och kramade om mig.

”It’s okay Nate, it wasn’t your fault. It would’ve happend anyway.” log jag, han nickade och släppte taget.

”But I really am sorry.”

”Don’t be.”
”So, are you okay now? Frågade Megan när vi börjat gå.

”Yup, healthy as ever.” log jag. Ingen idé att berätta om allt Dr. Martin sa. Då skulle dom bara tvinga mig att äta en massa och gå och villa, vilket jag inte kände för. När vi kom ut från sjukhuset möttes jag av en massa blixtar. Som ren reflex flög min hand upp och skymde mina ögon. För en sekund undrade jag vad i helvete dom gjorde här, sen kom jag ihåg att min moster var Megan Fox. Inte alltid det enklaste. 


 

Jag är sjukt ledsen att det tog så lång tid, men jag har varit sjuk och hemma från skolan hela veckan så jag har inte riktigt varit på topp humör.

Och kapitlet var tänkt att vara längre, men då skulle det inte kommit ut idag - vilket jag lovade.

Så jag ska försöka börja skriva kapitel 6 nu, så kommer det förhoppningsvis ut i helgen. 

Och ja, killarna kommer in i kapitel 6! ;)

 

Kan ni gissa vilken kille som kommer vara huvudepersonen? 

 

Minst 3 kommentarer för nästa kapitel nu! ;)

 

xoxo


4 - You Only Live Once

 

”Så du kan skaffa lite vänner.” flinade han och jag gav ifrån mig ett högt skratt vilket fick tjejerna att titta på oss ännu konstigare, men tanke på att dom inte förstod ett ord vi sa.

”Och sen när har det varit ett problem?” fick jag fram mellan skratten. Han flinade också lite.

”Det har det aldrig varit, men you never know eller hur? Du kan ju vara lite av en bitch ibland..” sa han och jag slog till honom på armen.

”Men okej, eftersom du så gärna vill ha mig där så går jag.”

”So when does the party begin?” frågade jag Dana.

”7. And bring your bathing suit.” log hon och jag nickade och gjorde tummen upp innan jag gick in. Okej, fest alltså? Min specialitet.


Jag drog på mig ett par högmidjade, rosa/lila dip dye(ade) shorts med nitar på bakfickorna och en ett vitt linne, som jag stoppade in i byxorna - över min ljusgula bikini. Jag hoppade i mina nude ballerina skor och flätade snabbt håret i en lös sid-fläta. Jag orkade inte sminka mig eller någonting, tänk om jag skulle ramla i vattnet eller nåt? Då skulle det ju vara i onödan. Och ja, jag var beredd på att ramla i vattnet, jag var ju inte världens mest smidiga person precis. Jag gick ut ur badrummet och in i mitt tillfälliga rum – ett av gästrummen. Jag skulle få ’bo’ där tills vi bestämt hur mitt rum skulle se ut, desamma med Nate. Ett annat såklart. Han och jag i samma rum? Skulle inte tro det. Jag gick när för trappan och där stog Nate, lutad mot köksön med huvudet i mobilen. Vilken chock.

”Gör du något annat än att hålla på med din mobil?” frågade jag och tog ett glas och fyllde det med vatten.

 

”Och det ska komma från dig Mrs. Jag-älskar-min-mobil-så-mycket-så-jag-hellre-blir-utslängd-från-lektionen-än-ger-den-till-läraren.” flinade han och jag gjorde en grimas bakom honom, munnen full med vatten. ”Ska du ha på dig det där?” frågade han sen. Jag höjde på ögonbrynet och svalade ännu en klunk vatten.

”Och vad är det för fel på det här?”

”Inget, det ser bra ut.” log han.

”Vänta vänta, gav du mig just en komplimang?! Det har inte hänt sen-jag tror aldrig det hänt!” överdrev jag och la handen över hjärtat med ett överdrivet leende.

”Ha-ha, jätte roligt.” himlade han med ögonen. ”Jag menade bara att det är konstigt att inte se dig med 20 centimeter klackskor och världens tightaste och kortaste klänning. Du passar så här, med den här stilen.” log han och det såg verkligen ut som att han menade det. Han hade rätt dock, normalt hade jag satt på mig den kortaste klänning jag hittat och haft överdrivet mycket push-up. Men jag tänkte ändra på mig. New city, new life. Eller hur? Inte att jag skulle bli nån ängel, men lite bättre kunde det alltid bli.

”Awh, thanks Natie-boo.”

”Natie-boo?” skrattade han.

"Natie-boo?"

 

”Ingen anning, kom bara!” skrattade jag och drog med honom ut.

 

-

 

När vi kom till festen var musiken i full gång, eller iof hade vi hört musiken ända sen vi steg ut ur huset. Alkoholen flödade, folk dansade så tätt att inte ens ett papper skulle få plats emellan, de flesta hade sina tungor nere i någon annans hals och jag kände mig, konstigt nog, äcklad. Jag, Miley Elena Ray Cyrus Fox, var äcklad över något sånt. Wow, that’s a first.

”Hey Na-” började jag men när jag vände mig om insåg jag att han inte länge stod bakom mig. Han var väl antagligen med den där bitchen Dana. Ugh, jag visste inte ens att nån kunde hata en annan person så som jag hatade Dana. Efter bara 1 dag. Rekord eller nåt? Men hon var bara så jävla fejk att hon fick barbie att verka äkta. Hon såg ju ut lite som barbie också, komiskt nog. Blond, smal som en pinne, en midja som man skulle döda för och långa ben. En perfekt kropp helt enkelt. Och det fick mig att hata henne ännu mer. Typical girl.

Jag tittade runt efter något att dricka. En drink skulle väl inte skada? En bit bort såg jag en bar liknande sak, full med sprit. Jag styrde mina steg dit och fyllde en röd plastmugg med öl. Typiskt USA high school fest. Jag tog en klunk och grimaserade lite. Öl var inte precis det godaste man kunde dricka. Jag tog en till klunk och vände mig om då jag stötte in i någon. Dana.

”Ugh..” mumlade jag och skulle precis gå i väg när hon tog tag i min arm.

”Aren’t you a little to young to drink?” flinade hon och tog muggen ur min hand. Jag himlade men ögonen och la handen på höften.

”First of all, do you even know how old I am? No. Second of all, why would you invite me if you’re just gonna be a bitch?” frågade jag och hon spände käkarna. Jag flinade och svarade på min egen fråga innan hon hann. ”Oh wait, you’re sucking up to my brother. But sorry to break it to you barbie, he doesn’t date fake ass bitches like you.” sa jag och tog tillbaka min dricka och tog en klunk. Jag flinade och väntade på ett svar. Hon skulle precis svara när någon la armarna om hennes midja och sekunder senare låg någons huvud på hennes axeln. Min brors huvud mer specifikt.

”Hey babe.” sa han och kysste henne på axeln. Hon fnittrade till och kysste honom på kinden. Jag tittade med stora ögon på dom.
”Seriöst Nate?!”

”Vad?!”

”Hon?! Av alla?”
”Vad är det för fel på Dana?!”

”Tja jag vet inte, bara det att hon är världens största bitch?!” jag skrek det sista och han himlade med ögonen.

”Bry dig inte om henne. Plus att du inte ska dricka.” sa han och tog muggen ur min hand. Jag suckade irriterat och vände på klacken.

”Bye bye Miley.” hörde jag Dana säga skade glatt bakom mig och jag gav henne fingret. Jag brydde seriöst inte mig om att min bror stod precis brevid. Hur kunde han göra så mot mig?! Bli tillsammans med tjejen jag hatade mer än något annat? Okej sure, dom var säkert inte tillsammas eftersom dom träffats för typ 5timmar sen, men ändå!! Jag hittade en tom plats, satte mig ner och drog upp mobilen för att kolla Twitter. Inget nytt. Jag gick in på Instagram och gillade några bilder och la upp en gammal bild på mig och Ronnie tagen av en av våra bästa vänner Zack.

 

 

 ”Miss you already @ronniethefuturemrspayne. Remember this pic? Haha, when we prayed that my mum would say yes to letting us go to that party we thought was so important then turned out to be the worst!! Haha miss you so much babe! You too @zackbranson!!! Bummer u couldn’t come say good bye… But we’ll have a Skype date soon yeah? Good. :* <3 Btw Ron, your ig name make me cringe. #justsaying #changeitboo

 

 

”Best friend?” hörde jag en ljus stämma säga. Jag tittade upp och mötte Cara’s hasselnöts färgade ögon och hennes ur gulliga leende. Jag nickade.

”Must have been hard to leave her?”

”Yeah, but you know I’ve wanted to go to school here for like forever.” skrattade jag och hon log. ”Besides we’ll meet soon again, we have too.” Hon log igen.

”Hey, what school are you going to anyway?”

”Uhm… Hollywood High School  I think.” log jag och hon sken upp ännu större.

”Me too!” jag log.

”Thank God, atleast I’ll know someone!” skrattade jag och desamma gjorde Cara.

”Not enjoying the party too much are you?” frågade hon och jag skakade på huvudet, hon log och drog med mig genom hela deras hus, tog en skateboard och så fortsatte vi ut till framsidan där vi satte oss på skateboarden, nästan mitt i vägen.

”Why are we sitting on the road? Do you want to get killed?” skrattade jag. Hon himlade med ögonen innan hon tog upp ett cigarett paket och mina ögon blev stora som tefat. Fan. Såklart såg Cara det och flinade mot mig med en cigarett i mungipan.

”Wow, didn’t think you were such a good girl.” jag himlade med ögonen.

”Believe me, I’m not.” hon tittade frågande på mig och jag skakade på huvudet.

”Don’t really feel like talking about it.” sa jag och hon nickade förstående. Vi satt tysta i en stund innan jag bröt tystnaden. ”Can I have one?”

”Sure.” flinade hon. Hon drog upp en och räckte över en till mig, och tändaren. Jag tände den och drog in rök och blåste ut sekunder senare. Wow, det här var länge sen!

”So, one day here and I’m already a bad influencie?” flinade hon.

”Don’t flatter yourself babe.” log jag och hon himlade med ögonen och tryckte cigaretten i marken.

”So, should we go back to the party or just chill?”

”I don’t know…”

”You don’t wanna go to the party?” log hon.

”I do. But like, I shouldn’t.”

”Why?”

”Because I shouldn’t drink. And if I start, I won’t be able to stop, and when I get drunk.. Well, let’s not talk about that shall we?” Cara skrattade. ”And besides, I told myself to change when I came here. Not to party everyday, to become a better person and shit…”

”Oh come on, it’s the first night here. Let’s get crazy!” log hon och puffade mig i sidan. Jag skrattade och tänkte. Bara idag skulle väl inte förstöra något? En kväll? Nej.. Plus att skolan började ju inte förens om 2 dagar, så det är ingenting att oroa sig för.

”Okay, fine.” log jag. Hon pep till och drog in mig i huset och ut på baksidan igen. Okej. Få se hur det här går.


Sorry för förseningen!! Men mitt internet funkade inte igår, ledsen! Men jag skriver nästa kapitel så snabbt som möjligt! :) 

Don't forget to kommentera! ;) 

 

xo


Update.

Tänkte bara informera er om att nästa kapitel kommer upp på söndag. 
Jag fyller år imorgon(wiiiiieee!!!),så då känns inte bloggen precis som största prioriteten, haha. Och hela
veckan har jag varit upptagen, men det kommer på Söndag! :)
 
 
Omg hon är så gullig, jag älskar henne, och Little Mix, så jävla myckettt!!! <3
 

xoxo

3 - Welcome to your new home.

"Japp, redo lil syrran?" flinade han och jag drog in ett djupt andetag. 
"Så redo jag kan bli." log jag och kapten började prata en massa. Lampan om att man skulle sätta på sig bältet började lysa, så såklart gjorde jag det. 
Jag stoppade i hörlurarna och klickade mig in på musik, sen på albumet Believe. Jag satte på shuffle och började spela. Min favorit låt började spela. As Long As You Love Me. 
Jag tittade ut genom fönstret och såg att vi höll på att lyfta. This was it antar jag. 
Bye bye Sweden. 
"We are now landing at LAX airport in Los Angeles. We hope you had a nice flight and thank you for flying with American Airlines." Lampan att man skulle knäppa bältet började lysa och jag gjorde det. Resan tog inte alls så lång tid som jag trodde. Eller det gjorde det väl, men det kändes ärligt talat inte mer än en 10timmars resa. Jag sov i några timmar såklart, vi gick trotsallt upp klockan 5 på morgonen för att hinna till Arlanda i tid. På flyget tittade jag också på film, Remember Me. En av mina absoluta favoriter! Jag vet inte varför igentligen.. Kanske för att det var Robert Pattinson? Snyggaste killen ever. 
 
-
 
Vi hoppade in i taxin som vi efter mycket väntan på våra väskor fick. Varför är ens väska alltid sist när dom rullar ut?! 
Cirka tio minuter senare stannade taxin. Eftersom jag somnat, ja jag sommnade på 10minuter, så gnuggade jag ögonen lite innan jag tittade ut genom fönstret. Jag bokstavligen tappade hakan! Huset var...wow!! Det var stort och vitt, med en gång av sten som gick fram till dörren. Huset var konstigt nog inte omringat av något staket.. Men det kanske var för att de flesta som både i området såg ut att vara kända, eller åtminstonde väldigt rika. Huset var två våningar, och dörren var  av glas med inslag av trä. Jag hoppade snabbt ut ur taxin och sprang fram till dörren och plingade på. Bara några sekunder senare öppade en glad tant Megan dörren. Hon sken upp i ett leende och slog armarna om mig. 
"Hey! Miley! I've miss you so much oh my god!!" halv skrek hon i mitt öra.
"Hi aunt Meg! I've missed you too! It's been so long, like what? 7 years?" log jag och hon släppte äntligen.
"Yeah.. I don't know, but it's sure been long!" skrattade hon och jag gjorde detsamma.
"Hey Nate!" log hon och vinkade. Han vinkade tillbaka och fortsatte lasta ur. Det var något jag aldrig sätt förrut, Nate hjälpa till? 
"Nate, stop with that and come in." log Megan och blinkade. Han log och gick till oss.
"Thanks aunt Meg, you're the best." 
"Well duh." log hon och vi himlade med ögonen. Megan var alltid så rolig att vara med. Eftersom hon bara var några år äldre än mig så stog vi varandra väldigt nära och det var as lätt att prata med henne. Precis som att prata med en av mina kompisar. 
"So, do you guys wanna go check out the house?" flinade hon och vi båda nickade ivrigt. Hon nickade in mot huset som en gest att vi skulle gå in. Vilket vi mer än gärna gjorde. När man gick in möttes man av två väggar på var sida, som utgjorde en stor hall som ledde in i vardags rummet/köket. I mitten av vardags rummet stod en vit stor soffa som var vänd mot ena väggen, den väggen där tv satt på. Imellan soffan och tv:n stod ett glas bord med trä ben och ram. På ena sidan av dörren, bakom väggen, fanns en trappa ner vilken jag följde. Jag gick ner en våning och sken upp i ett stort leendé. Det var ett gym! Rummet var fullt med olika träningsmaskiner, bla löpmaskiner, spinningmaskiner olika tyngder och en massa annat. På väggarna hängde några stereor och en tv satt på ena väggen. Ännu längre in i rummet fanns en genomskinlig vägg, och innuti rummet fanns det pilatesbollar och yoga mattor. Jag antog att det var ett yoga/pilates rum. Jag log för mig själv och gick upp. Att träna var verkligen det bästa jag visste! Speciellt att springa och pilates. Det skönt att bara få släppa allt och bara koppla av. Men såklart var jag inget tränings eller dietist freak, nej nej! Skräpmat och Starbucks all the way! Kanske var därför jag tränade så mycket... 
 När jag kom upp märkte jag det stora hålet som var i väggen mitt emot dörren. Eller såklart var det inte ett hål, det skulle ju såklart vara där! 'Dörren' ledde ut till uteplatsen, en stor pool så vitt jag såg, dock var jag för lat för att gå dit just nu. I stället tog jag en titt på köket.

Köket gick i ungefär samma färg som resten av huset, dock lite mörkare; grått. Längst väggen gick en mörkgrå diskbänk, med luckor och skafferier under. En bit över disk bänken gick några fler luckor och i mitten fanns ett fönster, över diskhon. Precis där bänken började fanns ett kylskåp. Det fanns också en köks ö i mitten av rummet där också en spis och en till diskho fanns. Plus såklart en massa lådor och skåp, och ett par ’barstolar’. Längst in i ’köket’ stod ett glasbord med järn ram och 6 stolar av järn. Köket var lite annorlunda än resten av huset eftersom det inte var nån trä, men ändå otoligt fint. Som resten av huset! Precis vid matbordet fanns en en vit, immad dörr – som ledde till ett badrum. Det var, som resten av huset, vitt. Handfatet och bänken(som man har smink osv på) satt på ena långsidan, plus såklart en stor spegel, och mitt emot var en stor dusch, en sån man alltid ser på tv – as stor och med glasväggar. Den var liksom inbyggd i väggen, så toaletten stod mot väggen brevid den. Jag fortsatte min lilla upptäcks färd och gick upp till andra våningen. Där fanns en massa dörrar – jag öppnade den första och möttes av ett sov rum. Dock såg det ut som ett gästrum av något slag för sängen var perfekt bäddad och i princip såg hela rummet o rört ut. Jag fortsatte och öppnade dörren mitt i mot, också ett sovrum. Dock såg det använt ut, så jag antar att det var Megans? Det var en stor säng mitt i rummet, en spegel på ena väggen, två dörrar – en till en toalett och en till hennes walk-in-closet, som förresten var enorm!  Det hängde också en tv från taket och sen stod det massa små saker runt om i rummet. Jag gick till nästa rum, det brevid Megans och möttes av ännu ett gäst rum. Jag orkade inte titta runt så noga eftersom det såg i princip lika dant ut som det första, så istället öppnade jag den fjärde dörren och möttes av lite av en chock.. Ett tomt rum? Jag gick in, japp – tomt. Det fanns ett badrum och en walk-in-closet in rummet men allt var tomt, konstigt… Precis när jag skulle gå ut ur rummet stötte jag in i tant Megan. Det är ju lite konstigt kalla Megan tant Megan? Vad va hon liksom? 10 år äldre än mig? Dock har jag gjort det sen jag var liten så det är nog ingen idé att försöka ändra på det. 

”Oh, sorry aunt Meg.”

”It’s okay sweetie.” log hon. ”So, what do you think of your new room?” frågade hon flinandes. Ursäkta? Det var ju…det var ju tomt och helt vitt? Jag rynkade på pannan frågandes och höjde halva munnen, som jag alltid gör när jag är frågande.

"What?!"
 

”What?”

Hon brast ut i skratt.

”I thought that it was a better idéa to let both you and Nate design your own rooms. I don’t really know how you guys like it, it’s been a while since I last saw you so I guess you don’t want your bedroom in baby pink and with princesses now a days?” flinade hon och jag slog armarna om henne. Jag skulle få fixa mitt egna rum, iihh! Inte för att jag inte gjort det förrut, men nu hade jag egen toa, och en walk-in-closet! Plus att det här rummet är rätt så mycket större än mitt galma, även om det också var stort.

”Oh my God, thank you aunt Megan!” sa jag, med armarna fortfarande tight runt henne.

”Anything for my two favorite nieces.” blinkade hon och kysste mig på hjässan. ”Talking ’bout the trolls, where’s your brother?”

”I don’t know actually… Does the neighbours have any hot teenager daughters?” Megan skrattade högt.

”Don’t be mean to your brother!” hon slog till mig, dock skrattade hon också så hon tyckte väl att det var roligt. ”Nate?!” skrek hon när hon slutat skratta. Ett vagt ’mhm’ kom utifrån. Jag och Megan utbytte en blick innan vi båda sprang in i hennes rum och tittade ut genom fönstret där vi hade utsikt över baksidan, poolen. Mycket riktigt, där ute stod Nate och pratade med tre tjejer, alla pinnsmala med stora bröst. Min brors typ alltså? Jag himlade med ögonen och gick ner till nedervåningen. Megan stod kvar där, antingen chockade över att min bror redan börjat flörta. Jag, var dock van. Som sagt innan, han flörtade alltid. Och eftersom han inte var världens fulaste heller så var det inte ofta tjejerna nekade honom. När jag kom ner stod han väldigt nära en röd hårig tjej som mest fnittrade. Jeez. Jag stod och tittade på dom innan jag inte kunde hålla mig. Jag gick ut till dom och när ingen märkte att jag kom harklade jag mig, vilket fick allas uppmärksamhet. 

”Oh girls, this is my little sister Miley.” sa han och drog in mig i midjan. Jag rynkade på pannan och puttade bort honom från mig. Han himlade med ögonen och mimade ’du är så töntig’ till mig. Jag flinade. 


"Hi, I'm Dana!"
 

”Hi! I’m Dana!” fejk-log den blonda tjejen som min brorsa stod närmast, nästan höll om henne. Wow, pushy much? Jag vinkade lite lätt och log lite.

”And this is Amanda.” sa Nate och pekade på brunetten med bruna ögon och den antagligen minsta bikini jag någonsin sett. Okej… Nice tjejer det bor här. En fejk, som btw redan klängde på min bror och ännu en fejk, med knappt några kläder? Fun.

”And this is Cara.” han pekade på henne med rött hår och kastanjebruna ögon. Hon faktiskt jätte snäll ut. Inte bitchig, inte trashig, ingenting. Hon hade på sig ett par högmidjade shorts med nitar och ett oversize linne. Det såg jätte sött ut. Jag log ett ärligt leende till henne och hon log tillbaka.

”So Miles, what do ya say?”

”About what?”

”The party.” jag tittade fortfarande lika frågande på Nate. Hade jag missat något?

”Tonight. Dana and the girls are having one and they invited us. I’m sure aunt Meg will let you go, they live just in the next house.”

”Yeah, it’s just a little party to celebrate that the summer vacation is over.” sa Dana i en gäll röst. Ugh, jag hade träffat henne för inte ens 5min sen och jag hatade redan henne.

”Why would you celebrate that school is starting?” sa jag ignorant och jag hörde hur Cara skrattade till. Jag tittade mot henne och hon gjorde tummen upp vilket fick mig att le.

”U-uh, it’s-s not really a party to celebrate that school is starting more that we’ve had a fantastic summer!” sa hon, lite chockad i början. Hon var väl antagligen inte van vid att folk ifråga satte det hon gjorde. Hon kändes lite som typ skolans bitch. Lite Blair Waldorf. Ungefär som jag var hemma i Sverige.

”Oh, great!” jag gjorde tummen upp och drog på ett as falskt leendé innan jag vände mig mot Nate. Jag såg i ögonvrån hur Dana och Amanda gav mig världens bitch blick. Jag skrattade till.

”Ska du gå på blondinbellas fest?” Han himlade men ögonen innan han svarade.

”Ja, och du också.”

”Varför?”

”Så du kan skaffa lite vänner.” flinade han och jag gav ifrån mig ett högt skratt vilket fick tjejerna att titta på oss ännu konstigare, men tanke på att dom inte förstod ett ord vi sa.

”Och sen när har det varit ett problem?” fick jag fram mellan skratten. Han flinade också lite.

”Det har det aldrig varit, men you never know eller hur? Du kan ju vara lite av en bitch ibland..” sa han och jag slog till honom på armen.

”Men okej, eftersom du så gärna vill ha mig där så går jag.”

”So when does the party begin?” frågade jag Dana.

”7. And bring your bathing suit.” log hon och jag nickade och gjorde tummen upp innan jag gick in. Okej, fest alltså? Min specialitet. 


WOHO! Äntligen kom det upp!! 

 

Haha, blev lite långtråkigt med all hus beskrivning men hoppas det blev bra ändå :)
Och lunga er, snart kommer killarna in så då blir det lite roligare ;)
 
Glöm inte att kommentera nu! 
 
xoxo

2 - Airport.

"Så vad ska vi göra? Flyget går om 1timme." sa Nate och jag ryckte på axlarna och tittade runt. Plötsligt såg jag något som fick mig att lysa upp i ett leende. 
"Starbucks?!" nästan skrek jag och tittade på Nate med ett stort, antagligen läskigt, leende. 
"Visst.." mumlade han och jag log. När vi kom fram såg jag något jag inte ville se... 
Are you freaking kidding me?! Visst hatade jag killen och hade alltid tyckt han var en idiot, men nu hade jag verkligen önskat att jag haft fel om allt jag sagt om honom! Jake stod och hånglade med någon brunhårig bimbo. Jävla idiot.
"Hey Miles, är inte det där hon...Andie eller vad hon nu hette, som du hängde med i England?" sa Nate och jag tittade frågande på honom med ett höjt ögonbryn. 
"Va?" Han nickade och pekade på hon som stod och hånglade med Jake. Nej.. Det kan inte.. Nej. Det kan det fan inte vara. Eller jag hoppades det för hennes egen skull. Jag hatade henne av hela mitt hjärta, och om det var hon så vet jag inte om jag skulle klara mig att inte springa fram och slå ner henne. Eller i och för sig, det hade jag redan gjort en gång. Jag gick och ställde mig i kön, två platser bakom Jake och ... vem det nu var. Hon bakom disken harklade sig och Jake och brunetten slutade äntligen hångla. Medans Jake beställde vände sig brunetten om och mötte min blick. Hennes ögon spärrades upp och hon tittade snabbt bort. Andie. Jag himlade med ögonen och fnös. Alltid så feg.
"Varför är du så sur helt plötsigt?" frågade Nate. Jag vände mig om och jag gav honom en 'håll-käften' blick och han bara skrattade. Jag gick fram till disken efter några minuter av köande och beställde.
"En cinnamon dolce cremé frappucino och en jordgubb och blåfär parfait, tack." log jag och tittade bak på Nate.
"Aa, ehm jag tar en energy mocha drink, en ost bagel och en hallon scone." log han och blinkade, hon fnittrade till och rodnade lite. Jesus, min brorsa slutar aldrig flörta. På allvar! 
"Ugh." suckade jag.
"Vad?" skrattade han.
"Du är så äcklig." skrattade jag. Han flinade.
"Ey, inte mitt fel att jag är oemotståndlig." Jag himlade med ögonen innan jag rynka på näsan och gjorde kräkljud. Han slog till mig på axeln och nu var det jag som flinade. Vi fick våra saker och jag log som svars medans min bror antagligen fick hennes nummer eller nåt. Standard. Vi satte oss vid ett bord och började äta. Vårat flyg gick inte förrän om 1tim så vi hade inte speciellt bråttom. 
"Hur kan du äta så lite till frukost?" frågade Nate. Jag ryckte på axlarna. 
"Hur kan du äta så mycket?" flinade jag och han skrattade och tog en tugga av sin bagel. 
"Taggad för LA då?" Jag skulle precis svara då jag blev avbruten av en mycket välkänd, och nu irriterande, röst. 
"Hej Nate." sa hon och jag kände hur jag bara ville spy.
"Hej Andie. Vad gör du här?" frågade Nate och just då kom Jake upp bakom henne och la armarna runt hennes midja. Jag tittade på hans armar, sen upp i hans ögon och när han såg mig så flinade han. Jävla asshole. 
"Tja Miley." flinade han. Jag gav honom en äcklad blick och skakade på huvudet. 
"Hej idiot." log jag och tittade på Andie. "Och hej back-stabbing bitch som tar allas pojkvänner." 
"Kom igen, tänker du fortfarande på det? Förresten så var ni inte ens ihop." sa han och jag himlade med ögonen. 
"Sant." jag ställde mig upp och tog min frappuchino. "Och jag ser att du inte precis bytt upp dig. Han i London var way better än den här idioten." log jag för att reta upp dem båda lite. "Och du.." började jag och tittade på Jake. "Du ska vara jävligt glad att jag ska till LA och inte vill att Ron blir ledsen om jag inte kan trösta henne. Så ett råd, gör slut med den här idioten så kanske Ronnie stannar med dig." sa jag innan jag gick iväg. Jag orkade verkligen inte med nån av dom just nu! Jag gick till närmsta toalett och drog fram en vit t-shirt och ett par shorts och bytte om. Det sista jag ville var att sitta på ett flyg i cirka 17timmar i ett par skinny jeans och en skjorta. Jag la ner jeansen och den rutiga skjortan i väskan och gick ut. 
När jag letat efter Nate i typ 10 min insåg jag att det kanske inte va världens smartaste idé att gå ifrån honom.
Till Nate:
'Vart är du? Vi måste gå på flyget!!'
Från: Nate
'Jag kommer, möt mig vid gaten.'
Till Nate:
'Okej, men skynda din idiot! ;)' 
Jag la ner min vita iPhone och gick mot gaten. När jag kom dit stod redan Nate där, wow det var första gången han kom i tid. Vi visade biljetterna och pass innan vi fick gå in. Vi åkte först klass, som vanligt. Det var skönt att inte behöva ha någon jobbig unge sparka en i ryggen eller nån bebis som skrek. Vi hittade våra platser och slog oss ner. 
"Så.. nu lämnar vi alltså Sverige." sa jag och tittade ut genom fönstret. Det skulle bli så skönt, att starta ett nytt liv, i LA. Men samtidigt skulle jag sakna Sverige som fan! Det är liksom mitt hem.. Men vi får se hur det blir, hur länge jag får stanna i LA. Jag och mamma hade en överenskommelse; om jag fick minst B i alla ämnen fick jag gå sista året av High School i USA. Om mamma vetat att jag klarat det skulle hon aldrig sagt ja. Men det gjorde jag! Dock hade jag kanske fått lite hjälp, men.. det hon inte vet skadar henne inte right? Men jag behövde fortfarande få minst ett C i alla ämnen för att få stanna kvar här. Så vi får se hur det går... Och Nate? Tja, han är ju 19, snart 20, och gör som han vill. Och vem vill inte åka till LA liksom? 
"Japp, redo lil syrran?" flinade han och jag drog in ett djupt andetag. 
"Så redo jag kan bli." log jag och kapten började prata en massa. Lampan om att man skulle sätta på sig bältet började lysa, så såklart gjorde jag det. 
Jag stoppade i hörlurarna och klickade mig in på musik, sen på albumet Believe. Jag satte på shuffle och började spela. Min favorit låt började spela. As Long As You Love Me. 
Jag tittade ut genom fönstret och såg att vi höll på att lyfta. This was it antar jag. 
Bye bye Sweden. 
Okej, jag vet att det kanske blev lite tråkigt men det blir lite trögt nu i början. Men jag lovar er att det blir bättre! ;D
 
Minst 2 kommentarer nu, okej? 
 
BTW, ser inte Miley stunning ut på bilderna?! Okej, hon gör alltid det men omg dom där dödar vekligen!
xoxo