Another World - Kapitel 19

"Morning babe." hörde jag hur en väldigt morgontrött Harry sa. Gud, hans morgonröst var en av de bästa sakerna i hela världen! Den var så sexig!
"Get in here sexy." sa jag och öppnade draperiet lite. Harry såg förvånad ut till en början men sen kom hans cheeky leende och inom sekunder stog han bakom mig i dushen. 
"Finally." pustade jag ut och hoppade in i bilen. Dushen tog lite längre än jag tänkt(;))så jag fick bokstavligen slänga på mig kläderna medans Harry fixade något att äta. Men tanke på tidsbristen hade jag på mig ett par mjukis byxor, en vinröd Ramones tröja, ett par svarta Converse - håret uppsatt i en bulle och inget smink alls. Inte min finaste dag, men det funkar. Vi skulle ändå bara sitta i bilen i ungefär 5timmar, så vem bryr sig? Harry satte på radion och vi började åka.
"Hey Haz, can we stop for ice cream?" frågade jag och log överdrivet. Överdrivet, men gulligt. 
"Babe, we ate breakfast like 40min ago, and we really need to drive, so we can get there fast." 
"But pleaseeee? I really want ice cream." sa jag och vände och vred på mig, log överdrivet och försökte göra en ledsen min, gick väl sådär.
"How can I say no when you're that cute?" log Harry och tittade snabbt på mig, sen tillbaka på vägen. Jag kysste honom på kinden.
"I love you!" log jag.
"I love you to babe!" log Harry också och svängde in vid en glassbar. Och inte vilken glassbar somhelst, utan Ben&Jerry! Aka världens godaste glass. Jag kände hur jag log från öra till öra. B&J är verkligen världens goaste glass, ever! Harry tittade konstigt på mig och skrattade lite och hoppade ut ur bilden, detsamma gjorde jag. Han tog min hand och vi gick in. 
"Oh my god, this is freaking heaven..." mumlade jag och Harry skrattade än en gång.
"Do you like Ben & Jerry babe?" flinade Harry.
"Like? Like isn't good enough. Love isn't even good enough. It's just simply totally freaking awsome and I could seriously live on in. Seriously." sa jag helt seriöst och Harry skrattade ännu en gång och kysste mig på hjässan. Vi log mot varandra och köpte varsin glass. Jag tog två kulor Cookie Dough, den absolut bästa smaken. Och Harry tog en kula Half Baked och en kula Baked Alaska, dom var väl okej, men som sagt - inget slår Cookie Dough. Tjejen i kassan flippade inte ur när on såg Haz, wiho! Dock såg man på henne att hon var väldigt, väldigt starstruck. Vi gick och satte oss vid ett bord utanför den lilla kiosken, som tur va så var det ganska varmt, runt 20 grader skulle jag gissa? Sen var det knappt några bilar som åkte förbi, så det var ännu bättre. När vi suttit där ett tag, bara njutit av värdret och glassen, och varandra så märket jag ur Harry satt och stirrade på mig. Inte ens diskret, han verkligen stirrade.
"What?" sa jag och rodnade, jag har aldrig riktigt gillat att folk tittar på mig... 
"You're really beautiful."
"Harry, I'm waering a pair of sweats and my hair's a mess and I've got no make up. I look like a train wreck." sa jag och Harry skakade på huvudet.
"No babe, you look amazing! With make up, without make up. A fancy gown, sweatpants. It doesn't matter. You always look gorgeous!" sa Harry och jag kunde inte motstå att hoppa på honom och kyssa honom. Hur kan man inte?! Hur fan fick jag en sån underbar pojkvän? 
"I love you!" sa jag och kysste honom än en gång.
Hej... Sorry för att jag inte bloggat, men ärligt tala så har jag inte orkat. Inget annat. Så, nästa kapitel lär väl också ta ett tag med tanke på att skolan börjat så jag tycker ärligt talat att ni borde fokusera på skolan, läxor, kompisar whatever. Slösa inte er tid på att sitta och vänta på ett nytt kapitel av denna ur dåliga novell, det lär ta ett tag. Aa, det var det. 

stella skriver:

För det första tycker jag mycket om denna novellen, för det andra har hon grym glassmak, cookie dough är verkligen den bästa glassen. För det tredje så sla du inte uppdatera om du inte känner för det! ;)

Ida skriver:

Jag ÄLSKAR den här novellen! Den är den bästa någonsin! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar