9 - How does he feel about me?

Previously: 
 
"You write songs?" frågade Melissa, nu med ett litet leende på läpparna. Jag nickade.
"Not too good tho, but yeah." Hon log.
"Well, do your best." Jag nickade och tog upp min data ur väskan som stod på golvet. Jag klickade mig in på mina filer, tryckte på One In A Million och inom kort började det jag spelat in i Garageband spelas upp. Jag drog in ett djupt andetag. Nej Gud, varför valde jag den här låten?! Det var en av de första seriösa låtar jag skev. Det var inte att den var dålig, nej nej. I min åsikt var det en av de bästa jag skrivit. Det var bara...den handlade om Zayn.
 
 
Jag tog ur min biologi och min engelska bok ur skåpet, la ner dom i väskan och slängde igen skåpet. Läxa på första (riktiga)dagen av skolan? Check. Som tur var var de inte alldeles för svåra, i biologin skulle vi läsa 6 sidor om typ människokroppen och i engelskan skulle vi skriva en ‘uppsats’ på minst 1000 ord om en inspiration eller någon som förändrat ens liv. Det kanske låter jobbigt, men eftersom jag direkt visste vem jag skulle skriva om så var det inte särskilt svårt. Demetria Devonne Lovato. Även känd som Demi Lovato. Det går inte ens att beskriva vad hon betyder för mig, inte bara som artist men också som en inspiration. Hennes historia är så inspirerande, väldigt relatable - inte bara för mig, men för många andra tjejer där ute. Jag vet faktiskt inte hur mitt liv skulle se ut om det inte var för Demi, hon har hjälpt mig så himla mycket att utan henne skulle jag no-- Jag vaknade ur min tankar när jag hörde Cara’s ljusa stämma.

”Are you sure you don’t wanna come to the party? It’s gonna be awsome!!” bad hon. Jag gjorde en ledsen min och skakade på huvudet.

”Believe me babe, I’d love to. But I gotta go bowling with Nate and the boys.” hon gjorde en ledsen min innan hon nickade, som att säga ”jag förstår”. Inom några sekunder gick hennes ledsna min till något jag knappt sett henne visa... Ilska? ”Is he gonna be there?” sa hon mellan stängda tänder. Det var en av grejerna jag älskade med Cara - att även fast vi knappt känt varandra i en vecka så beter hon sig som vi känt varandra forever. Jag nickade och hon suckade. Jag skrattade till lite.

”Cara, ofcourse he’s gonna be there. He’s a part of One Direction ya know? I don’t think the other boys would leave him alone just cause we don’t get along.” Hon suckade uppgivet.

”Guess you’re right...” De blev tyst mellan oss för någon sekund innan hennes läppar kröktes upp i ett stort flin. Jag tittade frågandes på henne och hon höjde upp och ner på ögonen brynen innan hon frågade:

”I guess Louis will be there?” Jag bet mig i läppen, innan jag kände hur mina kinder hettades upp och jag tittade ner i marken. Varför rodnande jag ens? Det var absolut ingenting mellan mig och Louis. Vi var bara vänner, om ens det? Vi träffades igår för första gången. Visst var han jätte snygg, och otroligt sexig och hans turkos blå ögon kunde man bara stirra in i i timmar, oh my God. Och hans muskler som ser ut att vilja bryta sig ut ur hans tröja vilken sekund som helst, och hans gulliga och perfekta leende och -- vänta, vad tänker jag på?! Jag skakade av mig tankarna och kom tillbaka till verkligheten. 

”Probably..” mumlade jag, fortfarande röd som en tomat. Hon knuffade till mig lite i sidan och blinkade med ögat.
”Someone’s crushing on Mr. Tomlinsooon.” flinade hon. Jag slog till henne på armen innan jag sakta började gå genom korridoren, som konstigt nog var tom. Hon skrattade till innan hon sprang ikapp mig. 

”I’m not crushing on Lou. He’s a good friend, nothing more. Besides he’s got a girlfriend. Eleanor Calder, the most perfect girl in the world. Forgot about her babe?” Hon tittade chockat på mig.

”You know who Eleanor is?” Yeah duh, jag har inte bott under en sten. Bara för att jag hatade Zayn betydde det inte att jag hatade One Direction. 

”I haven’t lived under a rock Cara, of course I know who Eleanor is.” Hon nickade imponerat och jag halv skrattade - halv suckade. Jag drog upp min mobil och skickade iväg ett sms till Niall.

 

Till: Niall aka the most awsome irishman ever

 

Are ya guys on your way? If you aren’t i’mma kill you cause i really don’t wanna wait. xx

 

Jag skrattade lite när jag skickade iväg det. Niall hade också fått bestämma sitt namn i min mobil. Precis som Louis och Liam. Så Louis hette Tommo, the funniest person alive och Liam hette Liam the bestest everrr. Zayn’s nummer tror jag inte ens jag har. Jag raderade det förrut, och eftersom han gick och la sig nästa direkt igår fick jag det inte då. Inte för att jag velat ha det, även om han var vaken. 

”Do you want me to wait with you?” Jag skakade på huvudet.

”Nah, think I can handle to wait for like 5 min without screwing up.” skrattade jag. ”And you gotta go get ready for the party!” Hon log och kramade om mig.

”Text me all the dirty deets!” Hon blinkade med ögat och jag himlade med ögonen.

”We’re going bowling, not going to a club!” skrek jag eftersom hon redan börjat gå. Hon skrattade och vinkade hej då, vilket jag också gjorde. Jag kände hur min mobil vibrerade i handen så jag låste upp den. 1 nytt sms. 

 

Från: Niall aka the most awsome irishman ever

 

Wr going to the car now, the boys took some long time getng ready. We’ll be there n 10min says ya brother. Please dont kill us ;) xx

 

Jag suckade högt. 10 min? Va jobbiga! Killarna är ju värre än mig, vi ska åka och bowla, inte gå på nån jävla modevisning. Jag drog iväg ett ‘fine’ och la ner mobilen igen. And now what? Jag började sparka på en sten som låg på marken innan jag efter ett tag hörde en väl känd röst. Jag vände mig om och suckade, Tyler. Han kom gående mot mig tillsammans med Jamie, en mörkhårig kille - som jag lärde mig hette Jake och var typ lika populär som Tyler och en blond tjej vid namn Kayla, tydligen Jaime’s bästa vän. Jag vände mig snabbt om och hoppades innerligt att dom inte skulle se mig. Jag slog igen ögonen och mumlade ‘snälla, snälla, snälla’ för mig själv. 

 

”Miley? Didn’t see you there love.” Jag suckade djupt innan jag vände mig om och mötte Tyler blick. Han hade ett stort flin på läpparna. 

”What do you want?” Flined blev bara större eftersom jag lät så uppgiven och irriterad ut. 

”You’re a great singer ya know.” Jag höjde frågandes på ögonbrynen. Sen när ger han komplimanger? ”That pretty little mouth of yours is good for two things, wanna find out if it’s good for something else too?” Han flinade stort och stolt. Ugh, vilket asshole. Jag skakade äcklat på huvudet. 

”You’re a dick.”

”No babe, I’ve got a dick. And it’s quite big.” 

”Doubt it, babe.” Jag log, lite stolt över min räddning. Jag såg hur hans käkar spändes och han skulle precis säga något när jag hörde en bil tuta. Jag vände mig om och såg en stor, svart Range Rover stå vid vägen. Jag log; Nate’s bil. Jag vände mig mot Tyler och gänget.

 

"Gotta go, babe."

 

”My ride is here, gotta go babe.” flinade jag innan jag vinkade överdrivet och sen halv sprang till bilen. Jag öppnade bak dörren eftersom framsätet var fullt. 

”Hiiii!” sa dem alla i kör, samma sekund som jag klev in. Jag skrattade till och slog mig ner brevid Niall och Harry. Liam och Louis satt mitt emot oss och i framsätet satt Nate och Zayn. 

”Hey guys!” 

”Sorry we’re late, mr. grumpy in the front couldn’t decide what to wear.” sa Louis och skakade på huvudet lite i Zayn’s riktning. Jag himlade med ögonen och skrattade. Såklart, Zayn. Det är då en sak som tydligen inte förändrats. 

”Hey!” halv skrek Zayn. Han vände sig om och slog till Louis på huvudet. Alla - inklusive mig, skrattade till. ”I did not! Who was it that took ages to fix his hair? Not me.” Han slog sig ner i sitt säte med en duns och drog upp sin mobil. Vi alla skrattade igen pga Zayn’s barnsliga beteende. 

”Whatever.” skrattade Louis och jag skakade på huvudet. Man skulle aldrig tro att de här killarna är 18-20 år gamla. De beter sig som 7 åringar! Men jag antar att det är en del av deras charm? Att de ser så lätt på livet även fast dom är världens största pojkband. Ärligt talat hade jag trott att de skulle vara några jobbiga divor som trodde de var bättre än alla andra. Men de var tvärt om, precis som helt vanliga tonårskillar. Förrutom Louis då, han var ju inte tonåring längre. Dock var han den barnsligaste så... 

”Hey Miley..” började Niall och jag tittade med ett leende mot honom. ”Who was the guy you talked to? Your boyfriend?” han höjde upp och ner på ögonbrynen, precis som Harry... Och Liam och Louis. Jag rodnade lite. 

”Ooohh! Miley’s got a boyfriend! Miley’s got a boyfriend!” satt dom och sjöng och jag skrattade högt! Som sagt, barnsliga. 

”So what’s his name?” frågade Liam.

”He’s not my boyfriend.” skrattade jag fram och de himlade med ögonen och sa ”yeah, yeah”. ”No, he actually isn’t. His name is Tyler and he’s a jerk. I just told him to fuck off.” 

De nickade förstående.

”Good.” sa plötsligt Harry och alla tittade förvånat på honom. ”Other wise Zayn would be so pissed.” Han blinkade med ögat och alla brast ut i skratt. Eller tja, alla utom jag. Vad menade han? Kände Zayn något för mig? Nej... Nej det gjorde han inte. Då hade han väl inte varit otrogen? Och då hade han ju ringt eller något. Nej, nej. Zayn hade inga känslor för mig. Och varför brydde jag mig ens? Jag hatade ju honom. Han bröt mitt hjärta. 

Resten av den 10 minuter långa resan satt jag rätt tyst... Det Harry sagt ville bara inte försvinna. 

”Miley? Miley?” Liam’s mjuka röst väckte mig ur mina tankar. Jag tittade förvånat på honom. ”We’re here, love.” Jag log och tackade Liam. Han skakade på huvudet och hjälpte mig ut ur bilen. Jag insåg att de andra killarna redan gått in. Jag vände mig mot Liam, jag var tvungen att fråga. 

”Liam,” han vände blicken mot mig. Okej, nu gäller det. ”Does Zayn have feelings for me?” 


Först och främst vill jag bara säga förlåt för den ur-dåliga uppdateringen - har varit en stressig vecka! Sen vill jag säga TACK! Tack för att ni fortfarande läser, det betyder så mycket för mig!! :) 

 

 
Vad tror ni Liam säger? Har Zayn känslor för Miley? Hur kommer Miley reagera om han säger 'ja'? Om han säger 'nej' då?
 
KOMMENTERA! :D 
 
xoxo

Nadin skriver:

AWESOOOME!!!! MEEEEEEEEEEEEEEEER!!

Kamila skriver:

MEEEEERRRRR !!!!!! ❤

Kyara skriver:

omg ahrfknkwdljgirjdn så jävla bra! meer tack!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar