Another World - Kapitel 13

Jag klev ur sängen och hoppade snabbt in i dushen innan jag drog på mig nån gammal, lång, vit/svart randig klänning och satte up håret i en stram tofs. Jag drog på mig ett par sandaler, slängde ner lite grejjer i en väska och begav mig mot Espresso House, eftersom det inte finns nån Starbucks i Sverige..Tyvärr. 
 
När jag äntligen fått min Cafe Latte och köpt ett äpple så ringde min telefon. Harry.
"Hi babe!" sa jag och tog ett bett av äpplet.
"Hi love! Where are you?"
"Uhm, I'm like by the water..."
"By the water? Haha babe, Stockholm is like only water!" skrattade Harry.
"Oh right, haha! But were are you? The studio? Cause I find better here than you guys, haha."
"Yeah... Haha, but we're.. Uhm, I don't know what the street is called, but we're like by the castle, by the water."
"Oh, okay. But I'll be there in like 5min?" sa jag och började gå mot slottet.
"Sure. Love you!"
"Love you too, bye." jag la på och fortsatte gå. Tur att jag tagit på mig så 'lite' kläder, det var jäkligt varmt ute! Efter ett tag såg jag 4killar sitta på kanten vid vattnet. Jag hade ganska stor lust att putta i någon där och nu, fast det skulle nog inte vara så poppis... 
"Hey boys! Enjoying the good weather?" log jag och slog mig ner brevid Zayn. 
"Yeah. Never knew Sweden had such good weather." sa Liam.
"I don't think anyone knew that. Haha. But, where's my boyfriend?" frågade jag och i just den stunden kände jag hur någon satte sig ner brevid mig. Jag vände på mig och där va han, lika perfekt som alltid. Han log och sen mötes våra läppar i en perfekt kyss
"I've missed that." sa jag och Harry la en arm över min axel.
"Really? After what you two did last night? So we couldn't sleep?" retade Lou oss, och jag kände hur jag blev till en tomat. Harry gav honom en 'lägg av' blick. Vi satt där och pratade i en kvart eller liknande innan Paul kom, och killarna va tvungna och gå tillbaka till studion. Såklart följde jag med. När vi kom till studio var det ganska mycket fans, eller nej, det var jätte mycket! Några hundra skulle jag gissa? Killarna stannade i mitten av vägen så tjejerna kunde ta bilder på dom. Själv ställde jag mig lite längre bak, det var ju inte mig dom tog kort på? 
"Angelica? Kan inte jag få ta en bild med dig?" hörde jag plötsligt en tjej skrika. Mig? En bild, med mig? 
"Ehm..med mig? På riktigt?" 
"Ja! Du är jätte fin, och vacker! Och verkar jätte snäll!!" sa hon och jag rodnade. 
"Babe, are you coming?" frågade Harry några sekunder senare. De andra hade redan gått in i studion. 
"Yeah, uhm.. 1sec." sa jag och gick fram till den tjejen som ville ha en bild. Hon verkade as snäll. 
"Hej!" sa hon. Några tjejer runt om pep lite. Gud, det här kändes konstigt.. Visst hade jag fått lite 'övning' genom modell karriären, men det här var..herregud! Och det var ju inte för att jag gjort något speciellt, jag dejtade ju bara Harry Styles. 
"Hej! Va gulligt att du ville ta en bild med mig, men varför? Jag dejtar ju bara Ha-"
"Nej, jag ville ta en bild för du är en as bra modell! Jag såg dig i senaste numret av Seventeen, och du var jätte fin! Asså, du är verkligen min idol. Du är liksom en normal tjej, jag kan typ se mig själv i dig." sa hon. Jag öppnade munnen men inget kom ut. Bara ett leende. Var jag någons idol? Nej.. Det kan inte vara sant. Det är nästan allt jag någonsin drömt om. Att någon skulle se upp till mig. Jag kände hur en tår rann ner från kinden och kramade om henne. "Förlåt, fick jag dig att gråta?" skrattade hon och jag log.
"Tack!" log jag. Jag tog en bild med henne och sprang sedan in till killarna. Zayn va inne i studion och sjöng. Det lät bra, riktigt bra! No surprise there, men det var liksom inte klassiska boy band låtar. Men det är klart, One Direction är långt ifrån det klassiska pojkbandet. Dom var dom själva. 5 idioter. 5 snygga idioter. Niall satt med Carl och Rami. De skrev låtar antar jag. Liam, Lou, Harry och Savan satt och spelade Fifa. Yay...
"So our fans like you more than us now? Or actually I understand them, I love you more than anything." sa Harry och kysste mig på pannan när jag satt mig på golvet mellan hans ben. Jag skrattade lite.
"Awh, you guys are so cute I wanna puke." sa Lou sarkastiskt och vi alla skrattade lite. Vi satt där några minuter, Harry lekte med mitt hår, Lou och Savan spelade Fifa mot varandra och Liam höll på med mobilen. Plötsligt kände jag hur det bubblade till i magen. Och det var inte fjärilar. 
"Where's the toilet?!" nästan skrek jag samtidigt som jag hoppade upp och satte handen för munnen. Harry tittade oroligt på mig.
"Uhm.. the third door to the left." sa Liam, Lou och Savan var för upptagna med spelet.
"Harry, your time to record." hörde jag en röst skrika medans jag sprang till toaletten. Gud, vad händer med mig?
Hej. Long time no see? Haha. Men jag orkar inte förklara varför jag inte skrivit, så jag skriver bara ett ord. Sommar.
Men iaf, vad händer med Angie?

Anonym skriver:

as bra !!

Gabriella skriver:

Super!! :)

Jag skriver:

Eller hur, Vad händer? ;P Mer.

Jag skriver:

Jätte bra! Skriv mer

Jag skriver:

mer


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar