3 - Welcome to your new home.

"Japp, redo lil syrran?" flinade han och jag drog in ett djupt andetag. 
"Så redo jag kan bli." log jag och kapten började prata en massa. Lampan om att man skulle sätta på sig bältet började lysa, så såklart gjorde jag det. 
Jag stoppade i hörlurarna och klickade mig in på musik, sen på albumet Believe. Jag satte på shuffle och började spela. Min favorit låt började spela. As Long As You Love Me. 
Jag tittade ut genom fönstret och såg att vi höll på att lyfta. This was it antar jag. 
Bye bye Sweden. 
"We are now landing at LAX airport in Los Angeles. We hope you had a nice flight and thank you for flying with American Airlines." Lampan att man skulle knäppa bältet började lysa och jag gjorde det. Resan tog inte alls så lång tid som jag trodde. Eller det gjorde det väl, men det kändes ärligt talat inte mer än en 10timmars resa. Jag sov i några timmar såklart, vi gick trotsallt upp klockan 5 på morgonen för att hinna till Arlanda i tid. På flyget tittade jag också på film, Remember Me. En av mina absoluta favoriter! Jag vet inte varför igentligen.. Kanske för att det var Robert Pattinson? Snyggaste killen ever. 
 
-
 
Vi hoppade in i taxin som vi efter mycket väntan på våra väskor fick. Varför är ens väska alltid sist när dom rullar ut?! 
Cirka tio minuter senare stannade taxin. Eftersom jag somnat, ja jag sommnade på 10minuter, så gnuggade jag ögonen lite innan jag tittade ut genom fönstret. Jag bokstavligen tappade hakan! Huset var...wow!! Det var stort och vitt, med en gång av sten som gick fram till dörren. Huset var konstigt nog inte omringat av något staket.. Men det kanske var för att de flesta som både i området såg ut att vara kända, eller åtminstonde väldigt rika. Huset var två våningar, och dörren var  av glas med inslag av trä. Jag hoppade snabbt ut ur taxin och sprang fram till dörren och plingade på. Bara några sekunder senare öppade en glad tant Megan dörren. Hon sken upp i ett leende och slog armarna om mig. 
"Hey! Miley! I've miss you so much oh my god!!" halv skrek hon i mitt öra.
"Hi aunt Meg! I've missed you too! It's been so long, like what? 7 years?" log jag och hon släppte äntligen.
"Yeah.. I don't know, but it's sure been long!" skrattade hon och jag gjorde detsamma.
"Hey Nate!" log hon och vinkade. Han vinkade tillbaka och fortsatte lasta ur. Det var något jag aldrig sätt förrut, Nate hjälpa till? 
"Nate, stop with that and come in." log Megan och blinkade. Han log och gick till oss.
"Thanks aunt Meg, you're the best." 
"Well duh." log hon och vi himlade med ögonen. Megan var alltid så rolig att vara med. Eftersom hon bara var några år äldre än mig så stog vi varandra väldigt nära och det var as lätt att prata med henne. Precis som att prata med en av mina kompisar. 
"So, do you guys wanna go check out the house?" flinade hon och vi båda nickade ivrigt. Hon nickade in mot huset som en gest att vi skulle gå in. Vilket vi mer än gärna gjorde. När man gick in möttes man av två väggar på var sida, som utgjorde en stor hall som ledde in i vardags rummet/köket. I mitten av vardags rummet stod en vit stor soffa som var vänd mot ena väggen, den väggen där tv satt på. Imellan soffan och tv:n stod ett glas bord med trä ben och ram. På ena sidan av dörren, bakom väggen, fanns en trappa ner vilken jag följde. Jag gick ner en våning och sken upp i ett stort leendé. Det var ett gym! Rummet var fullt med olika träningsmaskiner, bla löpmaskiner, spinningmaskiner olika tyngder och en massa annat. På väggarna hängde några stereor och en tv satt på ena väggen. Ännu längre in i rummet fanns en genomskinlig vägg, och innuti rummet fanns det pilatesbollar och yoga mattor. Jag antog att det var ett yoga/pilates rum. Jag log för mig själv och gick upp. Att träna var verkligen det bästa jag visste! Speciellt att springa och pilates. Det skönt att bara få släppa allt och bara koppla av. Men såklart var jag inget tränings eller dietist freak, nej nej! Skräpmat och Starbucks all the way! Kanske var därför jag tränade så mycket... 
 När jag kom upp märkte jag det stora hålet som var i väggen mitt emot dörren. Eller såklart var det inte ett hål, det skulle ju såklart vara där! 'Dörren' ledde ut till uteplatsen, en stor pool så vitt jag såg, dock var jag för lat för att gå dit just nu. I stället tog jag en titt på köket.

Köket gick i ungefär samma färg som resten av huset, dock lite mörkare; grått. Längst väggen gick en mörkgrå diskbänk, med luckor och skafferier under. En bit över disk bänken gick några fler luckor och i mitten fanns ett fönster, över diskhon. Precis där bänken började fanns ett kylskåp. Det fanns också en köks ö i mitten av rummet där också en spis och en till diskho fanns. Plus såklart en massa lådor och skåp, och ett par ’barstolar’. Längst in i ’köket’ stod ett glasbord med järn ram och 6 stolar av järn. Köket var lite annorlunda än resten av huset eftersom det inte var nån trä, men ändå otoligt fint. Som resten av huset! Precis vid matbordet fanns en en vit, immad dörr – som ledde till ett badrum. Det var, som resten av huset, vitt. Handfatet och bänken(som man har smink osv på) satt på ena långsidan, plus såklart en stor spegel, och mitt emot var en stor dusch, en sån man alltid ser på tv – as stor och med glasväggar. Den var liksom inbyggd i väggen, så toaletten stod mot väggen brevid den. Jag fortsatte min lilla upptäcks färd och gick upp till andra våningen. Där fanns en massa dörrar – jag öppnade den första och möttes av ett sov rum. Dock såg det ut som ett gästrum av något slag för sängen var perfekt bäddad och i princip såg hela rummet o rört ut. Jag fortsatte och öppnade dörren mitt i mot, också ett sovrum. Dock såg det använt ut, så jag antar att det var Megans? Det var en stor säng mitt i rummet, en spegel på ena väggen, två dörrar – en till en toalett och en till hennes walk-in-closet, som förresten var enorm!  Det hängde också en tv från taket och sen stod det massa små saker runt om i rummet. Jag gick till nästa rum, det brevid Megans och möttes av ännu ett gäst rum. Jag orkade inte titta runt så noga eftersom det såg i princip lika dant ut som det första, så istället öppnade jag den fjärde dörren och möttes av lite av en chock.. Ett tomt rum? Jag gick in, japp – tomt. Det fanns ett badrum och en walk-in-closet in rummet men allt var tomt, konstigt… Precis när jag skulle gå ut ur rummet stötte jag in i tant Megan. Det är ju lite konstigt kalla Megan tant Megan? Vad va hon liksom? 10 år äldre än mig? Dock har jag gjort det sen jag var liten så det är nog ingen idé att försöka ändra på det. 

”Oh, sorry aunt Meg.”

”It’s okay sweetie.” log hon. ”So, what do you think of your new room?” frågade hon flinandes. Ursäkta? Det var ju…det var ju tomt och helt vitt? Jag rynkade på pannan frågandes och höjde halva munnen, som jag alltid gör när jag är frågande.

"What?!"
 

”What?”

Hon brast ut i skratt.

”I thought that it was a better idéa to let both you and Nate design your own rooms. I don’t really know how you guys like it, it’s been a while since I last saw you so I guess you don’t want your bedroom in baby pink and with princesses now a days?” flinade hon och jag slog armarna om henne. Jag skulle få fixa mitt egna rum, iihh! Inte för att jag inte gjort det förrut, men nu hade jag egen toa, och en walk-in-closet! Plus att det här rummet är rätt så mycket större än mitt galma, även om det också var stort.

”Oh my God, thank you aunt Megan!” sa jag, med armarna fortfarande tight runt henne.

”Anything for my two favorite nieces.” blinkade hon och kysste mig på hjässan. ”Talking ’bout the trolls, where’s your brother?”

”I don’t know actually… Does the neighbours have any hot teenager daughters?” Megan skrattade högt.

”Don’t be mean to your brother!” hon slog till mig, dock skrattade hon också så hon tyckte väl att det var roligt. ”Nate?!” skrek hon när hon slutat skratta. Ett vagt ’mhm’ kom utifrån. Jag och Megan utbytte en blick innan vi båda sprang in i hennes rum och tittade ut genom fönstret där vi hade utsikt över baksidan, poolen. Mycket riktigt, där ute stod Nate och pratade med tre tjejer, alla pinnsmala med stora bröst. Min brors typ alltså? Jag himlade med ögonen och gick ner till nedervåningen. Megan stod kvar där, antingen chockade över att min bror redan börjat flörta. Jag, var dock van. Som sagt innan, han flörtade alltid. Och eftersom han inte var världens fulaste heller så var det inte ofta tjejerna nekade honom. När jag kom ner stod han väldigt nära en röd hårig tjej som mest fnittrade. Jeez. Jag stod och tittade på dom innan jag inte kunde hålla mig. Jag gick ut till dom och när ingen märkte att jag kom harklade jag mig, vilket fick allas uppmärksamhet. 

”Oh girls, this is my little sister Miley.” sa han och drog in mig i midjan. Jag rynkade på pannan och puttade bort honom från mig. Han himlade med ögonen och mimade ’du är så töntig’ till mig. Jag flinade. 


"Hi, I'm Dana!"
 

”Hi! I’m Dana!” fejk-log den blonda tjejen som min brorsa stod närmast, nästan höll om henne. Wow, pushy much? Jag vinkade lite lätt och log lite.

”And this is Amanda.” sa Nate och pekade på brunetten med bruna ögon och den antagligen minsta bikini jag någonsin sett. Okej… Nice tjejer det bor här. En fejk, som btw redan klängde på min bror och ännu en fejk, med knappt några kläder? Fun.

”And this is Cara.” han pekade på henne med rött hår och kastanjebruna ögon. Hon faktiskt jätte snäll ut. Inte bitchig, inte trashig, ingenting. Hon hade på sig ett par högmidjade shorts med nitar och ett oversize linne. Det såg jätte sött ut. Jag log ett ärligt leende till henne och hon log tillbaka.

”So Miles, what do ya say?”

”About what?”

”The party.” jag tittade fortfarande lika frågande på Nate. Hade jag missat något?

”Tonight. Dana and the girls are having one and they invited us. I’m sure aunt Meg will let you go, they live just in the next house.”

”Yeah, it’s just a little party to celebrate that the summer vacation is over.” sa Dana i en gäll röst. Ugh, jag hade träffat henne för inte ens 5min sen och jag hatade redan henne.

”Why would you celebrate that school is starting?” sa jag ignorant och jag hörde hur Cara skrattade till. Jag tittade mot henne och hon gjorde tummen upp vilket fick mig att le.

”U-uh, it’s-s not really a party to celebrate that school is starting more that we’ve had a fantastic summer!” sa hon, lite chockad i början. Hon var väl antagligen inte van vid att folk ifråga satte det hon gjorde. Hon kändes lite som typ skolans bitch. Lite Blair Waldorf. Ungefär som jag var hemma i Sverige.

”Oh, great!” jag gjorde tummen upp och drog på ett as falskt leendé innan jag vände mig mot Nate. Jag såg i ögonvrån hur Dana och Amanda gav mig världens bitch blick. Jag skrattade till.

”Ska du gå på blondinbellas fest?” Han himlade men ögonen innan han svarade.

”Ja, och du också.”

”Varför?”

”Så du kan skaffa lite vänner.” flinade han och jag gav ifrån mig ett högt skratt vilket fick tjejerna att titta på oss ännu konstigare, men tanke på att dom inte förstod ett ord vi sa.

”Och sen när har det varit ett problem?” fick jag fram mellan skratten. Han flinade också lite.

”Det har det aldrig varit, men you never know eller hur? Du kan ju vara lite av en bitch ibland..” sa han och jag slog till honom på armen.

”Men okej, eftersom du så gärna vill ha mig där så går jag.”

”So when does the party begin?” frågade jag Dana.

”7. And bring your bathing suit.” log hon och jag nickade och gjorde tummen upp innan jag gick in. Okej, fest alltså? Min specialitet. 


WOHO! Äntligen kom det upp!! 

 

Haha, blev lite långtråkigt med all hus beskrivning men hoppas det blev bra ändå :)
Och lunga er, snart kommer killarna in så då blir det lite roligare ;)
 
Glöm inte att kommentera nu! 
 
xoxo

Anonym skriver:

MER MERM EMERM EMREM EMERM MERM EMER MER MER M ERM ERM MER MER

Nadin skriver:

OMG!! HUR KMR DET GÅ PÅ FESTEN??!?!?!

Kamila skriver:

Asså mera idag nu, älskar den redan ! Beskriv, det blir som en film för oss då, där kommer stjärnan i novellen, beskrivandet ! ;)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar