4 - You Only Live Once

 

”Så du kan skaffa lite vänner.” flinade han och jag gav ifrån mig ett högt skratt vilket fick tjejerna att titta på oss ännu konstigare, men tanke på att dom inte förstod ett ord vi sa.

”Och sen när har det varit ett problem?” fick jag fram mellan skratten. Han flinade också lite.

”Det har det aldrig varit, men you never know eller hur? Du kan ju vara lite av en bitch ibland..” sa han och jag slog till honom på armen.

”Men okej, eftersom du så gärna vill ha mig där så går jag.”

”So when does the party begin?” frågade jag Dana.

”7. And bring your bathing suit.” log hon och jag nickade och gjorde tummen upp innan jag gick in. Okej, fest alltså? Min specialitet.


Jag drog på mig ett par högmidjade, rosa/lila dip dye(ade) shorts med nitar på bakfickorna och en ett vitt linne, som jag stoppade in i byxorna - över min ljusgula bikini. Jag hoppade i mina nude ballerina skor och flätade snabbt håret i en lös sid-fläta. Jag orkade inte sminka mig eller någonting, tänk om jag skulle ramla i vattnet eller nåt? Då skulle det ju vara i onödan. Och ja, jag var beredd på att ramla i vattnet, jag var ju inte världens mest smidiga person precis. Jag gick ut ur badrummet och in i mitt tillfälliga rum – ett av gästrummen. Jag skulle få ’bo’ där tills vi bestämt hur mitt rum skulle se ut, desamma med Nate. Ett annat såklart. Han och jag i samma rum? Skulle inte tro det. Jag gick när för trappan och där stog Nate, lutad mot köksön med huvudet i mobilen. Vilken chock.

”Gör du något annat än att hålla på med din mobil?” frågade jag och tog ett glas och fyllde det med vatten.

 

”Och det ska komma från dig Mrs. Jag-älskar-min-mobil-så-mycket-så-jag-hellre-blir-utslängd-från-lektionen-än-ger-den-till-läraren.” flinade han och jag gjorde en grimas bakom honom, munnen full med vatten. ”Ska du ha på dig det där?” frågade han sen. Jag höjde på ögonbrynet och svalade ännu en klunk vatten.

”Och vad är det för fel på det här?”

”Inget, det ser bra ut.” log han.

”Vänta vänta, gav du mig just en komplimang?! Det har inte hänt sen-jag tror aldrig det hänt!” överdrev jag och la handen över hjärtat med ett överdrivet leende.

”Ha-ha, jätte roligt.” himlade han med ögonen. ”Jag menade bara att det är konstigt att inte se dig med 20 centimeter klackskor och världens tightaste och kortaste klänning. Du passar så här, med den här stilen.” log han och det såg verkligen ut som att han menade det. Han hade rätt dock, normalt hade jag satt på mig den kortaste klänning jag hittat och haft överdrivet mycket push-up. Men jag tänkte ändra på mig. New city, new life. Eller hur? Inte att jag skulle bli nån ängel, men lite bättre kunde det alltid bli.

”Awh, thanks Natie-boo.”

”Natie-boo?” skrattade han.

"Natie-boo?"

 

”Ingen anning, kom bara!” skrattade jag och drog med honom ut.

 

-

 

När vi kom till festen var musiken i full gång, eller iof hade vi hört musiken ända sen vi steg ut ur huset. Alkoholen flödade, folk dansade så tätt att inte ens ett papper skulle få plats emellan, de flesta hade sina tungor nere i någon annans hals och jag kände mig, konstigt nog, äcklad. Jag, Miley Elena Ray Cyrus Fox, var äcklad över något sånt. Wow, that’s a first.

”Hey Na-” började jag men när jag vände mig om insåg jag att han inte länge stod bakom mig. Han var väl antagligen med den där bitchen Dana. Ugh, jag visste inte ens att nån kunde hata en annan person så som jag hatade Dana. Efter bara 1 dag. Rekord eller nåt? Men hon var bara så jävla fejk att hon fick barbie att verka äkta. Hon såg ju ut lite som barbie också, komiskt nog. Blond, smal som en pinne, en midja som man skulle döda för och långa ben. En perfekt kropp helt enkelt. Och det fick mig att hata henne ännu mer. Typical girl.

Jag tittade runt efter något att dricka. En drink skulle väl inte skada? En bit bort såg jag en bar liknande sak, full med sprit. Jag styrde mina steg dit och fyllde en röd plastmugg med öl. Typiskt USA high school fest. Jag tog en klunk och grimaserade lite. Öl var inte precis det godaste man kunde dricka. Jag tog en till klunk och vände mig om då jag stötte in i någon. Dana.

”Ugh..” mumlade jag och skulle precis gå i väg när hon tog tag i min arm.

”Aren’t you a little to young to drink?” flinade hon och tog muggen ur min hand. Jag himlade men ögonen och la handen på höften.

”First of all, do you even know how old I am? No. Second of all, why would you invite me if you’re just gonna be a bitch?” frågade jag och hon spände käkarna. Jag flinade och svarade på min egen fråga innan hon hann. ”Oh wait, you’re sucking up to my brother. But sorry to break it to you barbie, he doesn’t date fake ass bitches like you.” sa jag och tog tillbaka min dricka och tog en klunk. Jag flinade och väntade på ett svar. Hon skulle precis svara när någon la armarna om hennes midja och sekunder senare låg någons huvud på hennes axeln. Min brors huvud mer specifikt.

”Hey babe.” sa han och kysste henne på axeln. Hon fnittrade till och kysste honom på kinden. Jag tittade med stora ögon på dom.
”Seriöst Nate?!”

”Vad?!”

”Hon?! Av alla?”
”Vad är det för fel på Dana?!”

”Tja jag vet inte, bara det att hon är världens största bitch?!” jag skrek det sista och han himlade med ögonen.

”Bry dig inte om henne. Plus att du inte ska dricka.” sa han och tog muggen ur min hand. Jag suckade irriterat och vände på klacken.

”Bye bye Miley.” hörde jag Dana säga skade glatt bakom mig och jag gav henne fingret. Jag brydde seriöst inte mig om att min bror stod precis brevid. Hur kunde han göra så mot mig?! Bli tillsammans med tjejen jag hatade mer än något annat? Okej sure, dom var säkert inte tillsammas eftersom dom träffats för typ 5timmar sen, men ändå!! Jag hittade en tom plats, satte mig ner och drog upp mobilen för att kolla Twitter. Inget nytt. Jag gick in på Instagram och gillade några bilder och la upp en gammal bild på mig och Ronnie tagen av en av våra bästa vänner Zack.

 

 

 ”Miss you already @ronniethefuturemrspayne. Remember this pic? Haha, when we prayed that my mum would say yes to letting us go to that party we thought was so important then turned out to be the worst!! Haha miss you so much babe! You too @zackbranson!!! Bummer u couldn’t come say good bye… But we’ll have a Skype date soon yeah? Good. :* <3 Btw Ron, your ig name make me cringe. #justsaying #changeitboo

 

 

”Best friend?” hörde jag en ljus stämma säga. Jag tittade upp och mötte Cara’s hasselnöts färgade ögon och hennes ur gulliga leende. Jag nickade.

”Must have been hard to leave her?”

”Yeah, but you know I’ve wanted to go to school here for like forever.” skrattade jag och hon log. ”Besides we’ll meet soon again, we have too.” Hon log igen.

”Hey, what school are you going to anyway?”

”Uhm… Hollywood High School  I think.” log jag och hon sken upp ännu större.

”Me too!” jag log.

”Thank God, atleast I’ll know someone!” skrattade jag och desamma gjorde Cara.

”Not enjoying the party too much are you?” frågade hon och jag skakade på huvudet, hon log och drog med mig genom hela deras hus, tog en skateboard och så fortsatte vi ut till framsidan där vi satte oss på skateboarden, nästan mitt i vägen.

”Why are we sitting on the road? Do you want to get killed?” skrattade jag. Hon himlade med ögonen innan hon tog upp ett cigarett paket och mina ögon blev stora som tefat. Fan. Såklart såg Cara det och flinade mot mig med en cigarett i mungipan.

”Wow, didn’t think you were such a good girl.” jag himlade med ögonen.

”Believe me, I’m not.” hon tittade frågande på mig och jag skakade på huvudet.

”Don’t really feel like talking about it.” sa jag och hon nickade förstående. Vi satt tysta i en stund innan jag bröt tystnaden. ”Can I have one?”

”Sure.” flinade hon. Hon drog upp en och räckte över en till mig, och tändaren. Jag tände den och drog in rök och blåste ut sekunder senare. Wow, det här var länge sen!

”So, one day here and I’m already a bad influencie?” flinade hon.

”Don’t flatter yourself babe.” log jag och hon himlade med ögonen och tryckte cigaretten i marken.

”So, should we go back to the party or just chill?”

”I don’t know…”

”You don’t wanna go to the party?” log hon.

”I do. But like, I shouldn’t.”

”Why?”

”Because I shouldn’t drink. And if I start, I won’t be able to stop, and when I get drunk.. Well, let’s not talk about that shall we?” Cara skrattade. ”And besides, I told myself to change when I came here. Not to party everyday, to become a better person and shit…”

”Oh come on, it’s the first night here. Let’s get crazy!” log hon och puffade mig i sidan. Jag skrattade och tänkte. Bara idag skulle väl inte förstöra något? En kväll? Nej.. Plus att skolan började ju inte förens om 2 dagar, så det är ingenting att oroa sig för.

”Okay, fine.” log jag. Hon pep till och drog in mig i huset och ut på baksidan igen. Okej. Få se hur det här går.


Sorry för förseningen!! Men mitt internet funkade inte igår, ledsen! Men jag skriver nästa kapitel så snabbt som möjligt! :) 

Don't forget to kommentera! ;) 

 

xo


Kamila skriver:

Bra så BRAAA ;D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar