Another World - Kapitel 24

"I'll be back soon babe." sa jag och sprang ut genom dörren. Asså va Louis allvarlig?! Han var otrogen mot Eleanor. Satt hemma oc grät. Sen hade han inte ens mage att berätta varför dom gjorde slut?! Idiot. 
Jag hoppade ut ur taxin utanför Lou & Harry och stormade upp till deras lägenhet och slängde upp dörren.
"How fucking could you?! Cheat on El? Really?! You're such a jerk! I'm so fucking disssapointed in you Lou, you wouldn't even know! How could you?!" 
Både Lou och Harry tittade förskräckt på mig. 
"Well?!" skrek jag. Okej, jag kanske överdrev lite, men otrohet är inte okej! Dessutom borde inte Louis' sitta här och gråta, han borde vara hemma hos Eleanor och be henne om förlåtelse, även om det kanske skulle vara förjävels. 
"I-I don't know.." stammade Lou och lutade sig ner i sin händer och grät ännu mer. Harry hoppade snabbt och satte sig brevid honom och strök honom på ryggen samtidigt som han gav mig 'the evil eye'.
"What?!" skrek jag till Harry och han skakade på huvudet.
"Eleanor just dumped him and you're here screaming at him?!"
"First of all, it's his own fucking fault! Secondly.." började jag och tittade på Louis' som tittade upp försiktigt. "Lou, you shouldn't sit here and feel sorry for yourself! If you really love El, go to her and beg for forgivness! And even if it doesn't work the first time, don't stop okay? She really loves you, and I know that she want's to be with you, more than anything! She just needs a little help on the way, and some time. But that doesn't mean you should sit here and do nothing. Go to her and talk. Try to explain yeah?" sa jag, nu lugnare och Lou log. Han nickade och ställde sig upp och torkade bort tårarna på sin ärm tröja och kramade om mig. 
"Thanks love." log han och jag log tillbaka. Precis innan han gick ut skrek jag:
"And buy her some Ben & Jerry." och blinkade. Han skrattade lite och nickade. När han stängt dörren väntde jag mig leendé mot Harry. Dock försvann det direkt när jag såg att Harry satt och pillade på sina naglar, och bet sig i läppen. Så som han alltid gjorde när han var nervös. 
"Babe, what is it?" frågade jag när jag satt mig ner brevid honom, men fick inget svar utan han forsatte pilla på naglarna. "Harry? Hello?" frågade jag än en gång. Fortfarande inget svar. "Earth to Harry! What is it?" frågade jag än en gång. Han tittade upp på mig med tårar i ögonen och svalde hårt. Jag kramade om honom. "Babe you can tell me anything you know that right?" sa jag. Han nickade. "Yeah, so what is it?" Än en gång svalde han hårt och vänte bort blicken. 
"We're going on tour. A world tour." mumlade han och jag kände hur mitt hjärta sjönk. "For 7 months, without a break." tillade han och mitt hjärta stannade och all luft i mina lungor försvann. Jag svalde hårt och kände hur tårarna började rinna ner för kinderna, och det fanns inget stop heller! 
"Babe, I'm sorry. But please don't cry, it's -" 
"What?! Harry, I won't see you in 7months, and you're asking me not to cry?!" skrek jag.
"No but babe we'll have Skype, and texts and we can talk on the phone. Plus you can com visit us and be with us for a while and stuff." sa han, i ett försök att muntra upp mig. 
"I can't come visit you Harry. I've got a job too, and school! Do you know how hard it is to get time off from school? And Skype? Seriously?! Seeing you on a computer screen a couple of time a month for seven months will  make it okey?" skrek jag och Harry skakade på huvudet, med tårar i ögonen. Jag ställde mig upp och började gå fram och tillbaka. "Harry, I don't know if I can handle this..." mumlade jag och han ögon flög upp och mötte mina.
"No Angie. It will be okay! I promise, we'll get though this!  I can ask them if I can have some time off to come and see you and -"
"Harry. No. You can't. This is your job, this is what you were born to do! What you want to do! And you're great at it. You have to do it. You can't let the boys down. Or your fans." sa jag med gråten i rösten och en stor klump i halsen. 
"B-but I don't wanna leave you.. I don't wanna break up... I love you Angie, more than anything on this entire earth. I'd do anything for you, please?" stammade Harry med tårar rinnande nerför kinderna. Gud, jag hatar att se honom såhär! Men nej, det här är det bästa för oss båda. 
"I'm sorry Harry." sa jag och torkade bort några av de många tårarna som rann ner för kinden. "But this is the best, for both of us." Jag tittade upp på Harry och såg att han förstod. Eller hoppades i alla fall. Jag kramade om honom och han var snabbt att lägga sina armar runt min midja och han huvud på min axel. 
"Please don't go.." mumlade han och jag kände hur mitt hjärta krossades mer och mer. Men jag måste göra det här. 
"I'm sorry Harry." viskade jag i hans öra och pussade honom snabbt på kinden. "I love you Harry, forever." sa jag och tittade in i hans grön ögon.
"Me too..." mumlade han och tittade in i mina. Det tog all kraft i min kropp att inte slänga mina armar om honom och kyssa honom. Jag vände bort blicken och gick mot dörren, tog upp min väska och innan jag öppnade den så vände jag mig mot Harry. Han stog där, med händerna i fickorna och hans vattniga ögon mot mig. Jag mummlade ett 'I'm sorry' innan jag öppnade dörren och gick iväg. Jaha, det var väl sista gången jag såg Harry. Han lär väl aldrig vilja se mig igen efter det här. 
Grät allvarligt talat medan jag skrev det här, haha. Så, nästa kapitel blir alltså det sista.. Haha, kommer sakna den här novellen även om det var mitt eget vall att avsluta den. Hoppas ni inte blir för besvikna! :) 
xo 

Stella skriver:

aw.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar