16 - The party doesn't start 'til the sun goes down.

Previously:

-

 

Som ren reflex kopplade jag ihop mina armar runt Zayn’s nacke och tryckte honom närmare, om det gick, samtidigt som han la händerna under mina knän och lyfte upp mig så jag satt i hans knä. Det var först då jag hörde Cara halv skratta som jag insåg att vi fortfarande var bland folk. Jag avslutade snabbt kyssen och hoppade ur Zayn’s knä. När jag satt mig på min plats igen såg jag hur alla flinade stort och tittade på mig och Zayn. 

”‘Atleast I don’t wanna kill him anymore’ Yeah right. That was not the first kiss the two of you shared since we got here.” kommenterade Louis. Shit. 


Jag kände hur paniken spred sig inom mig. Vad skulle jag säga? ‘Nej, asså det var första gånger vi kysstes sen Bradford men jag kände bara för att gränsla Zayn och trycka ner min tunga i hans mun.’ Inte direkt va? Men jag ville inte berätta för dom heller. Jag vet inte ens vad jag och Zayn har. Om man ens får säga att vi har ‘något’? Visst, känslorna fanns där. Men, vi blev sams för seriöst 4timmar sen. Lite tidigt att berätta? Jag får helt enkelt hitta på en lögn. Och en bra lögn, inte som den gången jag glömt göra läxan och jag körde med den klyshiga ‘min hund åt upp den’. Vi hade inte ens en hund. 

”Since no-one seems to have the balls to say it; are you guys together now or what?” Ronnie’s stämma avbröt den halv pinsamma tystnaden som lagt sig över rummet. Och hon var inte glad. Jag skulle precis öppna munnen när Zayn avbröt mig.

”No, Ronnie. We’re not. We’re just friends. And Lou, that was the first kiss since Bradford. It’s been over two years, I guess we both had a lot of emotions.” Zayn’s röst var bestämd, irriterad, nästan arg. Hans tonfall chockade alla. Zayn är en glad kille, det är inte ofta man får se honom arg. Han har jätte bra temperament, till skillnad från mig. ”Now if you excuse me, I’ll go smoke.” Han ställde sig upp och gick med bestämda steg ut på balkongen. Vi alla satt lika kvar på golvet. Undrande över vad som nyss hänt. 

”What’s up with him? That time of the month?” Jag gav Niall en menande blick och han höjde händerna i en skyddande gäst. Jag suckade.

”I’ll go talk to him.” Jag skulle precis ställa mig upp när Ronnie avbröt mig. 

”I’ll talk to him.” Hon ställde sig upp och jag gav henne en blick som att säga ‘var-inte-elak-mot-honom’ och hon himlade med ögonen innan hon gick ut på balkongen. Det här kommer inte sluta bra.

 

Ronnie’s perspektiv:

 

”Wow, drama queen much ey Bradford Bad Boi?” Zayn vände snabbt på huvudet, som om han blev rädd för min röst. När han insåg att det var jag fnös han och vände tillbaka blicken över LA’s kust. Jag himlade med ögonen och suckade. Som sagt, drama queen. ”Look Zayn, you don’t like me. I don’t like you. Yadayadayada. But if you hurt Miley, again, I won’t hesitate to cut you tongue off and then feed you with it.” Jag log sarkastiskt när jag pratat klar, även fast han inte kunde se mig. Zayn gjorde vad som såg ut som att drag in ett bloss innan han andades ut och fimpade cigaretten. Han vände sig om med spända käkar och jag kunde se hur hans händer var spända i hans fickor. Han tog ett djupt andetag, som att kontrollera sin ilska. Jag hade aldrig sett Zayn så här. Inte för att jag känner Zayn så bra. Totalt hade jag väl träffat honom max 10 gånger. Men efter allt Miley berättat om honom, hatade jag honom till döds. 

”I would never hurt her.” 

”Yeah, I’ve heard that before.” Jag fnös. Om Zayn trodde jag var så dum så var han dummare än jag trodde. Zayn stog inom loppet av 1 sekund obehagligt nära mig, och jag kände mig faktiskt rädd. Men det var inget Zayn skulle få veta. 

”I wouldn’t. You don’t know me Ronnie. You have no idea what I feel for Miley. So don’t come here and act like you know me. Cause you don’t.” Zayn hade rätt. Jag kände inte honom. Men efter det Miley berättat ville jag inte det.

”Yeah? So you didn’t cheat on Miley with her best friend? And you didn’t ignore her when she left to go to Sweden? After her dad left her and her entire family you didn’t ignore her? Leave her to go throught that tough time alone? Leaving her when she needed you the most? No, you’re right. That was all probably lies she told me.” Jag blundade för att inte släppa ut de tårar jag känt hade samlats i mitt öga under mitt lilla prat. Att tänka på allt Miley gått igenom. Visst, det låter kanske inte så hemskt. Men att ens pappa lämnade hela ens familj för nån bimbo som bara är några år äldre än en själv, är inte roligt. Och få reda på att ens pojkvän var otrogen mot dig då du skulle berätta för honom att du tillbaka till Sveige eftersom din pappa lämnade er, gjorde inte det precis bättre. Men Miley var stark. Det har hon alltid varit. Det starkaste jag känner. Men även den starkaste har en svag punkt, och Mileys har alltid varit, och kommer nog alltid vara, Zayn. 

”Oh, and did you know that the day she saw you fucking Andie in your bed, she was going over to your house to tell you what happend with her father and that she was going back to Sweden?” Zayn ansiktsuttryck gick från skuld till chock. 

”W-what? I didn’t know that...” 

”Yeah, she was crying and I talked to her on the phone, the only thing she wanted was to go see you. To be with you one last time since they were leaving the next morning. But, when she got there, she saw you fucking Andie. Do you know how heart broken she was Zayn? Huh? Oh wait, you couldn’t even fucing ring her! Or send a text, that was the least you could do Zayn! She was crying for months! She blamed herself. Herself Zayn. She thought she wasn’t enough. That she wasn’t beautiful enough, or smart enough. Not skinny enough, that she didn’t have big boobs enough. She found every single flaw she had, Zayn. She even started -” Jag avbröt mig själv. Nej, jag kunde inte berätta det för Zayn. 

”She started doing what?” Jag skakade på huvudet och jag såg hur Zayn’s ilska började ta över. ”She started doing what, Ronnie?!” 

”Do you really wanna know? Cause I don’t think you do Zayn. ”

”I do.” Jag tog ett djupt andetag. Jag hatade Zayn, men kunde jag verkligen berätta det? Han skulle bli förstörd. Och Miley älskar honom, även om hon inte vill inse det. Kan man verkligen göra det mot den sin bästa kompis älskar? Jag velade ett tag innan jag bestämde mig. Han hade förstört henne, det var inte mer än rätt. 

She started cutting herself.” Zayn’s mun öppnades i chock, bara för att sedan stängas, och öppnas igen som om han skulle säga något, men inget kom ut. Han tittade bort, sedan tillbaka och kliade sig i nacken. Jag svär att jag såg Zayn’s ögon vattnas och jag undrade om jag gått för långt. Att få veta att någon börjat skada sig själv pga dig... Miley skulle också döda mig om hon fick reda på att jag berättat för Zayn. 

”W-wha... No.. I-eh... I-Is she s-till doing... i-t-t?” En enstaka tår hade runnit ner för Zayn’s kind, han gjorde allt för att inte låta dem andra som samlats i hans ögon gör det samma. Jag ångrade mig direkt att jag sagt något.

”Zayn, i-it wasn’t because of you. A lot had happend around her and -”

”Is she still selfharming?!” Jag skakade på huvudet och han släppte ut vad som lät som ett lättat andetag. ”I was such a dick to her...” mumlade han och jag höll med. 

”Yeah, you were.” Hans ögon hittade mina och jag höjde på ögonbrynet. ”If you were looking for a ’no you weren’t’ then you shouldn’t be talking to me.” Han nickade och tittade igen ner på sina skor. ”You were a dick Zayn, but she still likes you. She never stopped liking you, and you like her aswell. So if you hurt her again Zayn I swear...” 

”We’re not even together.” 

”Yeah fucking right.” Han tittade chockat på mig. ”I’ve know her since before we could walk. The way she looked at you... And the look in your eyes when she had to kiss Cara. Even though she’s a girl.” Jag små skrattade det sista, detsamma gjorde Zayn. ”I honestly though guys like girl-on-girl.” Han skrattade högt och himlade med ögonen. Jag log. Han kanske inte var den idioten jag trodde. ”So you admitt you guys are together?” Han tittade på mig med den kända ‘Zayn Malik blicken’ och det kända leendet. 

”I don’t know... I think so.” Jag log. 

”Millions of girl are gonna be heartbroken..” mumlade jag, och refererade till det faktum att Zayn faktiskt var Zayn Malik och att miljontals tjejer avgudar honom och skulle göra vad som helst för att få dejta honom. 

”It doesn’t matter. As long as Miley is happy.” 

 

Miley’s perspektiv(undertiden Ronnie och Zayn pratade!):

Ronnie gick ut på balkongen/uteplatsen och, vad jag antog, sa något eftersom Zayn nästan hoppade till och vände blicken mot henne. Jag skakade på huvudet och satte mig ner igen. 

”What do you think she’ll do to him?” sa Niall. Jag ryckte på axlarna. 

”Wouldn’t surprise me if she tried to push him over the railing...” mumlade Nate och jag halvskrattade.

”Why does she hate him so much anyway?” frågade Liam och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag visste inte hur mycket Zayn berättat om hur vi ‘gjorde slut’, och jag tänkte verkligen inte berätta. Orkade inte med att berätta allt igen. 

”Uhm.. She just hates him cause he broke up with me.” De alla fick ett oh moment. Tja, inte Nate eller Cara dock. Jag utbytte en blick med Cara som bara log och skakade på huvudet som att säga ‘jag-säger-inget’. Jag log tacksamt. 

”So are you and Zayn like together or?” frågade Niall och jag skakade på huvudet. Min blick hamnade för några enstaka sekunder på Cara, som halv satt i Harry’s knä med hans arm över hennes axlar. Jag log. 

”No, we’re not. Just friends.” Jag log ett försäkrande leende. Kanske lite för försäkrande... Vi var väl ihop? Eller ärligt så kände jag mig lite sur. Zayn lät jävligt övertygande när han sa att vi inte var ihop. Efter ett tag bröt Cara den sköna tystnaden som lagt sig över oss.

”So what do you guys wanna do?” Jag skrattade lite. Såklart, Cara kan ju inte sitta still. Vi alla ryckte på axlarna. Hennes läppar gick över till ett stort flin. Jag visste exakt vad hon tänkte. 

”Cara, it’s almost midnight.” 

”So?” 

”What are you guys talking about?” Cara log mot Louis.

”A party.” Han höjde på ena ögonbrynet och ett flin spred sig på hans läppar. 

”A party? Seriously? Yeah, like you’re 21.” Hon fnös.

”First of all, if I wanted to be 21 I’d be 21 cause it’s not hard to get a hold of a fake ID. Second, we wouldn’t need a fake ID cause I’ve got friends you know.” Lou himlade med ögonen. ”And third, I never mentioned a club.” Flinet på Cara’s läppar blev bara större. Detsamma med Louis, Harry, Niall, Nate och tillochmed Liam. Dem hade inte varit ute och festat sen dom kom hit, även fast det var en vecka sen, så jag antar att dem längtat lite. När jag tänkte efter så var det ingen dum idé. Då kunde jag kanske glömma bort Zayn ett tag eftersom han tydligen inte ville vara med mig. Jag nickade och log. 

”Yeah, let’s do it.”

”Really?” pep Cara exalterat. Jag nickade. ”Yay! Fun Miley is back!” 

”Hey!” sa jag och slog till henne på armen vilket fick alla att skratta. Efter några minuter om prat om hur jävla bra det här partyt skulle bli och hur vi skulle parta hela natten kom Zayn och Ronnie in igen och jag orkade inte ens titta på Zayn.

”We’re going partying!” skrek Cara glatt. 

”It’s almost midnight...” kommenterade Zayn. Cara flinade än en gång.

”The party doesn’t start ‘til the sun goes down.” 


 

Jag vet att jag sa att jag skulle lägga upp det igår(lördags) men tekniskt sett så eftersom jag inte har gått och lagt mig än så är ju det fortfarande lördag även fast klockan är över 12? 

Kollade ni på Melon idag? Jag gjorde det, ofc. Tradition liksom. Men asså va fan? Fy fan vilka jävla dåliga låtar! Det bästa på hela kvällen var ju Gina och Danny's version av 'Euphoria' och det där andra mellan underhållningen eller whatever det va. Asså seriöst, så jävla dåligt. Dock älskade jag Heartbreak Hotel! Ända bra ikväll, tja det och Cookis 'N Beans men dom gick ju inte ens till final så... Och förlåt, men David Lindgren kan inte ens sjunga? En äkta wanna be Eric Saade/Danny fast med 10000000x dåligare röst. Och 'Gosa'? Don't even get me started. Men jag lovar er, den låten kommer bli sommarplågan i år. Jag kan se det framför mig! #JagVetAttJagÄrVäldigtPassioneradOmMelodifestivalenMenDetÄrEnTraditionOchJagÄlskarDetFastSamtidigtSåHatarJagDet #yougetme #jävligtmyckethastagshär #wannabehipster #okejskaslutanu

 

Mycket 'info' i detta kapitel. Ni fick veta lite mer om varför Miley flyttade tillbaka till Sverige. Och om att Miley skärde sig... Ow! 

 

Men vad tycker ni? Var Ronnie för hård mot Zayn? Överreagerade Miley? 

KOMMENTERA!! Och minst 4 kommentarer,eftersom jag bara fick 1 på förra kapitlet. 

 

Btw, får se om jag fixar nån blid. Är as trött just nu.  

#xoxo


Nadin skriver:

OMG MERR! VILL VETA OM DET HÄNDER NÅGOT PÅ PARTYYYT!!

someone in narnia skriver:

asbra! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrr annars dör jag :p :D

Mathilda skriver:

Åh, vad bra! Du är så duktig, får nästan gåshud, haha. Ta hand om dig! Kram Mathilda :-)

Nadina skriver:

Åh jag vill ha meer!!! :D (Haha känner att jag kommenterar väldigt mycket xD)

Svar: Haha, det uppskattas bara :) x
Filippa.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar