18 - You're like...perfect.

Previously:
 
-

Min blick landade på Zayn, som redan tittade på mig. Men istället för att möta hans ögon granskade jag hans kropp. En mörkblå tröja, ett par svarta - rätt så tighta, men inte lika tighta som Harry dock - jeans, en svart läder jacka och ett par vita Supras. Säga vad man vill om killen, men klä sig kunde han. Jag hade inte ens märkt att han närmat sig förrens han stod bara några centimeter ifrån mig. 

”You look beautiful.” Jag tittade upp och mötte hans perfekta hazel bruna ögon i nån sekund innan jag snabbt tittade ner igen. Jag tog ett djupt andetag innan jag ignorerade honom och gick förbi honom. 

”Who’s ready to party?!” 


Alkoholen flödade. Musiken pumpade. Kunde inte vara gladare. Jag tog en liten klunk av alkoholen i glaset jag hade i handen samtidigt som jag motvilligt gungade lite fram och tillbaka till låten som spelades. Scream & Shout av Britney Spears och will.i.am. Min hat låt just nu. Alla verkar älska den, dom vet helt klart inte vad bra musik är. Den är så dålig. Jag har aldrig varit ett fan av will.i.am, eller dupstep(eller vad fan det nu är) för den delen - och Britney kan göra så mycket bättre. Hon har gjort så mycket bättre. 

Mina tankar avbröts av två händer på min midja. Jag vände mig sakta om och möttes av en helt klart full kille. Han såg helt klart mer än okej ut dock. Blåa ögon, blont lite ruffigt hår, en väl definierad käk linje, fylliga rosa läppar och en muskulös kropp . Han påminde om Zach Roerig. 

”Why is a beautiful girl like you dancing here all alone?” Han hade en klassisk LA accent, precis som han hör i filmer. Jag undvek frågan och ställde istället en fråga tillbaka:

”And you are?” Han flinade och bländade ett leende. 

”Your company for the night, babe.” Det lät mer som ett påstående än en fråga, och hade jag inte druckit ett x antal drinkar hade jag nog varit lite skraj just nu. 

”I don’t think so, babe.” sa jag med ett fejkat leende och kom - efter lite krångel - ur hans grepp. Innan jag ens hunnit gå en halv meter kände jag en hand som drog mig tillbaka. 

”Where do you think you’re going, babe?” Han log ett självbelåtet leende. Jag funderade på om jag skulle: a) slå till hon i ansiktet, eller b) knäa honom i skrevet. Jag tittade diskret ner på min fot och då slod det mig. Min drink. Jag valde inget av de ovanstående alternativen.

”Away from you.” sa jag kaxigt och innan han han säga något var han dyngblöt av den starka/sliskiga vätskan. Jag såg först nu att det hade samlats en massa folk runt om oss, jag suckade och vände mig om för att gå därifrån. 

”Slut!” hörde jag whatever-hans-namn-va skrika. 

”Even if I were one, I still wouldn’t sleep with you.” skrek jag och fortsatte mitt letande efter någon jag kände. Jag klämde mig genom en massa folk som stod och gned sig mot varandra, och stod och hånglade i varenda hörn. Efter att ha letat efter någon i fem minuter suckade jag och drog upp mobilen ur min bh. Just my luck. Inget batteri. Jag suckade och scanade rummet. Jag gick mot den stora trappan och på vägen dit snodde jag någon tjej’s drink. Tror inte hon brydde sig alldeles för mycket då hon ändå stod och hånglade med någon. Jag svepte innehåller i den klyshiga röda platsmuggen och grimaserade. Öl. På övervåningen fanns det ungefär 5 rum. Jag chansade. Vad är det värsta som kan hända? Jag dör inte om jag ser någon ha sex, skulle inte vara första gången då jag har en bror som har sex med allt levande. Jag öppnade sakta dörren till det första rummet och kikade försiktigt in. Tomt. Jag suckade. Av lättnad, och irritation att jag inte hittade någon. Jag gick till rummet bredvid och gjorde precis som innan. Bara att nu var det några där inne. 

”Oh, shit. Um fuck sorry!” skrek jag och slog igen dörren. 

”Miley?” Jag frös. Nej. Nu uh. It can’t be. Försiktigt öppnade jag dörren, med stängda ögon. Jag kanske inte borde gjort det, men jag vet tvungen att veta. 

”Niall? Can I open my eyes?” Han suckade tungt och mumlade ett ‘yes’. Sakta öppnade jag bara för att se Niall i ett par jeans, halvt påväg att dra på sig sin vita t-shirt. Snabbt öppnade jag det andra ögat också. ”You didn’t have to stop for me you know?” Han gav mig en blick som att säga ‘jätte-kul’. Jag höjde händerna i en oskyldig gest och tittade när Niall klädde på sig. Det går inte att neka, killen är snygg. Och han har en jäkligt fit kropp. Då kom jag ihåg varför jag gick in hit igen till att börja med. ”Niall..” Han tittade frågande på mig. ”Who were you sleeping with? How could you sleep with anyone!? You know Ronnie really likes you and you guys are basically together? And I swear to God I’m gonna k-” Jag avbröt mig själv när jag såg Ronnie komma gående ut ur badrummet, lika fin som innan - kanske lite rufsigare hår, men annars lika perfekt. Då slog det mig. Lika snabbt som Usain Bolt springer 100m ändrades mitt humör. Ett stort leende spreds sig på mina läppar och ett flickaktigt skrik lämnade mina läppar.

”Oh my god!! I’m so happy for you!” Jag sprang fram och omfamnade Ron i en tight kram.

”Can’t breathe here..” mumlade hon och jag skrattade samtidigt som jag släppte henne. 

”But I’m super happy for you!” 

”Why are you happy for me?” Mina ögonbryn for ihop. Nu förstod jag ingenting.

”You and Niall, on the bed, like 2 min ago...” Nu var det hennes tur att se frågandes ut. ”But..” Jag tittade bak på Niall som stod med händerna i fickorna och såg exakt lika frågande ut som Ronnie. Jag vände tillbaka till Ron. ”No. You guys were on the bed doing.. God knows what, I don’t wanna know and then I came in and...” Jag måste sett ut som ett frågetecken för nu kunde varken Ronnie eller Niall hålla sig. De båda brast ut i skratt. Jag förstod förfarande inget. 

”Oh my God! You should’ve seen you face!” 

”Priceless!” skrattade Ron och gick över till Niall och gjorde en high-five innan hon kysste honom. Om detta varit en film, så hade det varit en glödlampa över mitt huvud just nu. Dom skojade med mig. Dom hade gjort ‘det’, och dom skämtade bara med mig. Jag himlade med ögonen men kunde inte undgå att också skratta. Hur kunde jag gå på det?

”So you guys did it?” Ronnie bet sig i läppen och gömde huvudet i Niall’s bröst. Niall skrattade och nickade, en lätt rosa nyans på hans kinder. Jag flinade stort. ”I’ll leave you guys to it. I won’t distub you guys.”

”You already have!” skrattade Niall och jag räckte ut tungan åt honom samtidigt som jag gick mot dörren. 

”Shut up!” halv skrek jag då jag stängde dörren och möttes av hög musik. Die Young spelades nu, och jag kunde inte hjälpa att börja dansa lite på vägen ner för trappan. Väl nere råkade jag gå in i någon så denne tappade sin röda mugg. 

”Shit! I’m so sorry.” Killen jag stötte in i vände sig om och jag suckade högt. ”You got to be kidding me.” Han flinade stort. 

”Nice to meet you too Miley.” Tyler log ett irriterande stort leende och jag fnös. Tack för att du förstörde min kväll. 

”Whatever.” mumlade jag och skulle trycka mig förbi honom då han tog tag i min arm. 

”Miley, I’m truly sorry for what I’ve done, and for acting like a dick. Please, give me a chance.” Han såg ärligt talat ledsen för att han varit en sån idiot mot mig. Kanske jag skulle ge honom en chans?

”When pigs can fly.” Jag log ett stort sarkastiskt leende och gick därifrån, i jakt om att hitta nån av killarna, eller Cara. 

"When pigs can fly."

-

 

Än en gång var jag ensam. Eller nej, jag hade ju alkohol. Min älskade alkohol... Jag hade hittat Dana för ett tag sen, som berättade att Nate hade följt med Cara hem då hon var så full att hon knappt kunde sitt eget namn och verkligen inte kunde gå hem själv. Sen hade hon såklart också kommenterat min klädsel och sagt att jag såg ut som en hora, vilket jag hade besvarat med ‘jag lånade kläder från dig’. Inte mitt smartaste svar, I know - men vid det laget var jag rätt full och rätt trög. En massa tankar flög runt i mitt huvud, men det var något som fick mig att stanna vid en speciell. Zayn. Jag hade inte sett honom på hela kvällen, förutom på vägen hit. De andra hade åtminstone hängt med mig en liten stund innan de lämnade mig för att göra God know’s what. Undrar vem han var med. Killarna? Hade han gått hem? Någon tjej? Det sista fick mig att bli otroligt nervös, Zayn med någon annan tjej. Nej, det skulle han väl aldrig? Vi var ju ihop. Eller? Efter mitt oförskämda beteende skulle det inte förvåna mig om han inte längre vill det. Men nej, Zayn skulle inte göra det. Fast i och för sig, det skulle inte vara den första gången. 

Jag suckade och tog en stor klunk av vätskan i mitt glas, vodka + redbull, nästan de ända jag druckit på hela kvällen då jag inte är världens största fan av öl. Jag höll upp glaset framför mig samtidigt som jag svalde drickat utan problem. 

”You’re my only friend..” halv suckade/halv mumlade jag. 

”You sound like an alkoholic talking to your drink you know?” hörde jag en raspig röst säga, och trotts mitt onyktra tillstånd visste jag direkt vem det var. ”Move over.” Jag hoppade närmare mitten av den tomma soffan då alla fortfarande dansade, även fast klockan närmade sig fyra på morgonen. Harry slog sig ner med ett duns och tog en klunk av vätskan i hans mugg - öl, antar jag. 

”I am an alcoholic now a days Styles. Didn’t you know?” Jag tog ännu en klunk och Harry skrattade lite - antar att han inte heller är särskilt nykter. ”So, you’re a beer guy huh? Always though of you as a shot dude, or whiskey.” 

”Does it look like they have whiskey here?” frågade han flinandes och jag skrattade lätt. Det var en high school fest, såklart inte. ”And you´re drinking Vodka?”

”And Redbull, the Redbull is important.” la jag till och han himlade med ögonen.

 

"Joking."

 

”Always thought of you as a non-drinker.” Jag höjde frågande ögonbrynet mot honom. Seriöst? ”Joking. Thought of you as a vodka gal.” Jag knuffade till honom med axeln och han skrattade så att hans väl kända smile gropar visades. Jag kunde inte undgå att le. Vi satt i ungefär 10minuter till och småpratade om.. egentligen ingenting. Vi bestämde oss för att gå och hämta mer dricka, då en väl känd låt började. 

”The one that came with. She had to go. But you look amazing, standing alone.” 

Zayn’s röst ekade i hela huset och ett stort flin tog plats på mina läppar. Jag hörde Harry mumla ’oh my God’ men det stoppade mig inte. Jag vände mig mot Harry, tog muggen han hade i handen och ställde både den och min egen på ett bord i närheten. 

”Come on Styles, we’re dancing.” flinade jag stort. 

”Nooo.” gnällde han, vilket fick mig att le större. 

”Yes.” sa jag bara och drog med honom ut bland alla som stod och dansade. Han suckade men följde ändå med mig, och jag kunde inte få bort det stora leendet på mina läppar. Jag vet inte vad det var, antagligen eftersom jag knappt fått dansa på hela kvällen. Eller fått och fått, det är helt enkelt inte så kul att dansa själv. När det kom till Harry’s del vände jag mig om och mötte hans gröna ögon som redan tittade på mig, med ett leende. 

”Every step I take, I’m feelin’ more and more. She’s callin’ out, she’s a lucky girl. My heart is racin’, she’s turnin’ around, I reach for her hand and I say.” 

Han sjöng med i låten vilket fick mig att börja fnittra samtidigt som vi båda dansade. 

Låten drog sig mot sitt slut, och Harry andades ut. Jag skrattade högt. 

”I really can’t dance..” Han stod fortfarande kvar framför mig, ett leende lekandes på hans läppar. 

”You’re a good dancer Harry.” 

”And you’re a good liar.” Ett stort flin spred sig över hans perfekta rosa läppar och jag slog till honom på armen. ”C’mon, let’s go get drinks.” Jag suckade och skulle precis följa med då jag hörde takterna till nästa låten. ‘Diamonds’. Jag log än en gång stort och tog ett tag om Harry’s bicep, vilket fick honom att stanna abrupt och vända sig om med en frågande blick. 

”One more dance? Pleaseeee?” Han suckade men nickade och jag gav ifrån mig ett litet skrik innan jag drog med Harry till mitten av folkmassa och vi började dansa igen. Denna gång mycket intimare...

 

"We're beautiful, like diamonds in the sky." 

 

-

 

”Shhh! We have to be quiet.” fnittrade jag fram till Harry som stod lutad mot väggen samtidigt som jag försökte låsa upp dörren, vilket inte var det lättaste eftersom vi druckit alldeles för många shots innan vi gick från festen. Han fnittrade lite själv och höjde fingret mot munnen och ‘shh’ ade, precis när jag öppnade dörren vilket fick mig att nästa ramla innanför dörren av fnitter. Harry började gap skratta och stängde dörren. Jag hängde snabbt på, och innan jag hann reagera så låg vi båda på golvet, jag över Harry och vi både skrattade fortfarande, nu ännu hårdare för att vi var så klumpiga att ramla. Efter några minuter lugnade vi äntligen ner oss, och slutade skratta. Jag kunde inte undgå att studera Harrys ansikte. Hans djupa gröna ögon - som kunde få vilken tjej som helst att falla. Han’s hjärtformade, fylliga, perfekt rosa läppar - som gjorda för att kyssas, och som nu var böjda i ett flin, som visade hans gulliga skrattgropar. Och såklart, hans kända, bruna lockar som ramade in hans ansikte perfekt. Jag kunde inte hjälpa mig själv när jag petade i hans högra skrattgrop. 

”What are you doin’?” skrattade han och jag la märke till att hans accent var ännu hårdare nu när han var full.

”You’re like perfect...” mumlade jag och drog handen genom Harry’s hår vilket fick honom att blunda i några sekunder innan han öppnade dom igen.

You are perfect.” Jag kunde inte stoppa mig själv och innan jag visste ordet av så kysste jag honom. Han hängde direkt på och hans händer fann sig till mina höfter, och rullade runt oss så jag låg under honom med ena handen i hans silkeslena hår och den andra drogs upp och ner över hans tröja, över hans magmuskler. Kyssen blev snabbt till mer än bara en kyss och jag var tvungen att ta luft. 

”We shouldn’t be doing this..” andades Harry ut från över mig, andfådd från kyssen. 

”I know.” Mina ögon vandrade ner till Harry’s läppar, som nu var lite svullna av kyssen och jag såg att Harry gjorde desamma. Våra ögon möttes igen, och snart var våra läppar än en gång sammanlänkade. Mitt huvud var en ända röra, och jag försökte fokusera på Harry’s perfekt mjuka läppar som kysste mina, men en specifik tanke kunde inte lämna mitt huvud. Zayn. 


DUN DUN DUN!

Hahah, nej men omg! Vad gör Miley? Ugh, den idioten, haha! 

 
 
Vet inte vad jag ska skriva, så skriver helt enkelt:
 
 
KOMMENTERA! Minst 4 kommentarer för nästa kapitel. 

Stella skriver:

Åh vad hon screwar upp allt för sig själv! Haha längtar till nästa kapitel! :3

anonym skriver:

Jätte bra berättelse,kan typ.inte vänta tills du skriver nästa haha :)

Nadin skriver:

o-m-g är aallt ja kan säga! meer kvinnaa!!

mig skriver:

ge mig merrrrrrrrrrr


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar