4 - "That's no fun! You were supposed to get mad."

Previously:
-
 

”Hey Brooklyn?” I asked her, and she turned around, her beautiful smile on her lips.

”Yeah?” The way her lips moved... I wanted to kiss her. I needed to kiss her. But, for obvious reasons I couldn’t. C’mon Harry, keep it together!
”I was wondering if maybe... uhm, if I maybe could have your number?” She looked at me chocked. Shit! You’ve fucked it up now Styles! ”I mean, if you want to? Maybe you could show us around some day? We’re in Miami for almost seven more days.” Please Lord, let her say yes. She bit her lips, and I almost lost it, before speaking:
”Sure.” I couldn’t help the big smile that spread over my lips as I fished up a paper and pen from my back pocket. She quickly scribbled her number down before she handed the paper back with a smile. God, that smile! I glanced down at the paper:

 

045990721 - you better call me Styles, I don’t give my number to everyone. xo Brooklyn.

 

An even bigger smile made it’s way on my face and I knew in that moment... This girl is something special. And I have to have her.


 

Suckandes släpade jag ur mig ur sängen, och sträckte på ryggen tills jag hörde ett knak. Gud, att knäcka ryggen måste vara det skönaste som finns! 

Jag hummade uppskattande och log för mig själv. Jag gnuggade mig i ögat på väg in i badrummet, där jag noggrant borstade tänderna med min rosa tandborste. Jag älskade, konstigt nog, att borsta tänderna. När man drar tungan över tänderna när dem är nyborstade.. Eller smaken när dom är nyborstade... Yum! Jag spottade ut tandkrämen och ställde tillbaka den i muggen på diskbänken och drog sen upp mitt hår i en slarvig toffs mitt på huvudet. 

Ansiktet tvättade jag med vatten och smörjde in sedan det med ansiktskräm, som luktade kokos. Jag drog på mig mina glasögon, och begav mig ut i rummet igen. Glasögon är något jag igentligen alltid borde ha, men vi hade kommit överens om att det räckte med linser. Dock kan jag behöva glasögon ibland om jag tex läser, beroende på hur liten texen är eller om jag kollar på tv, dåljuset ibland bländar en, speciellt om det är med text. Men oftast fungerar linser. På morgorna, eller om jag bara är hemma brukar jag dock ha glasögon - eftersom det tydligen inte är så bra för ögonen att ha linser hela tiden. 

Väl i rummet tittade jag på snabbt på mig själv i spegeln. Jag hade på mig en stor, sliten, oversize t-shirt med  som jag fått, tagit, av Justin. Den hängde över ena axeln och slutade ungefär vid mitten av mina lår. Jag orkade verkligen inte byta kläder, då jag inte hade några planer idag, så jag släpade mig ner för trappan och möttes av en syn jag hade kunnat leva mitt liv glatt utan. Min bror, som bara hade ett par boxers på, med tungan nere i någon halv naken blondins hals. Det såg ut som om att inom minuter skulle dom ligga på  golvet, helt nakna och... Ja.

Jag borde nog ha gått därifrån, för att slippa bli traumatiserad för livet samt för att slippa få en smäll av Justin - men jag är hans lilla syster. Jag är till för att göra livet surt för honom. Flinandes bet jag mig i läppen och tassade tyst upp en bit i trappan. Detta var något jag gjort några gånger förrut, och det funkade alltid. Justin hatade mig för det, men det är så jävla kul att man inte kan sluta. Han borde ju ha lärt sig vid det här laget tycker man, men.... Toffsen jag hade drog jag ur, och ruffsade snabbt till hårt för att se lite mer nyvaken ut. Jag tog ett djupt andetag, för att kolla in i rollen

”Justin!” flämtade jag sårat till och båda deras blickar vändes snabbt mot mig. Jag började halv spring ner för trappan. ”How could you?! You promised me that you would never do this again!” snyftade jag. Justin’s blick speglade inget annat än chock, och tjejen’s en blandning av förvåning och ilska, detta gick precis som planerat. Jag tog en hand för munnen och började låtsas gråta. ”I hate you!” skrek jag och såg till att min röst skar sig, som om jag faktiskt var sårad. Innan Justin hann säga något hoppade blondie ur hans knä och började hastigt dra på sig vad jag antar var hennes klänning samtidigt som hon skrek på Justin:

”You have a girlfriend?! Jesus! You’re such a douche! And I thought you were diffrent. God, I’m so stupid! Fuck you Justin, never ever call me again! Never!!” Hon slog till Justin hårt på kinden, så hårt att jag kunde höra hur ont det gjorde, och även om jag inte borde, så kunde jag inte hjälpa att börja skratta lite. Blondie stormade ut genom dörren och slog igen det hårt. Vid det här laget hade jag börjat storskratta och satt på golvet för jag litade verkligen inte på mina ben vid tillfället. 

”Fan, tack för det där Brook.” Min bror sa vad?! Snabbt ställde jag mig upp så att jag såg honom, och han log.

”Va?”

”Tack. Asså fy fan, trodde aldrig jag skulle bli av med henne.” 

”Meh åh!” gnällde jag, stampade mot soffan och slog mig ner med en suck. Jag uppförde mig som en 7åring som inte fick leksaken den ville, men det här var ju inge kul. Att Justin tyckte det var bra. Han skulle ju bli arg. 

”Vad nu då?” halvskrattade han och slog på tvn, som visade ‘Jims värld’ en av mina favorit serier, dock hade jag redan sett det. Men det var ju alltid lika kul!

”Asså, det var ju mening att du skulle bli arg. Nu att du är glad är väl inget kul.” Han skrattade högt.

”Sorry sis, men den här gången hjälpte du mig faktiskt. Och tack för att du älskar mig så mycket och vill se mig glad.” Det sista sa han men ironi och jag himlade med ögonen innan jag gick till köket. Jag plockade ner en burk nutella ur skaferiet, samt bröd och smör innan jag började bre mina två mackor. Först smör, sen nutella. Nutella, det måste vara bland det bästa som finns. Det är liksom chocklad. Som är brebar. Hur jäkla awsome är inte det?! Jag log och la tillbaka allt där det skulle vara samt tog ut en burk Redbull ur kylen och bar med mig det in i vardagsrummet. 

”Ska du seriöst äta det där till frukost?” 

”Vad är det för fel på det?” frågade jag Justin, med munnen full av macka, och tog en klunk Redbull. Han skrattade åt mig innan han mumlade ett ‘inget’ och gav tv:n sin uppmärksamhet. Jag stoppade in det sista av min första macka och vi fortsatte att titta på ‘How I met your mother’ i tystnad, en annan favorit serie. Den tystnaden avbröts dock av ljudet av min mobil. Jag tuggade klart det jag hade i munnen och tog sedan min mobil från soffbordet. Nytt sms från.. Okänt. Jag drog skeptiskt det gröna symbolen över skärmen och sms:et poppade upp. 

 

Hi Brooklyn. Or, I hope it’s you and that you didn’t give me a fake number to a resturant or a dry cleaning or something... That would be awkward.

Anyways, it’s Harry. So uhm... That’s it, I guess? Please text me back, it would be extremely awkward if you didn’t. 

xx

 

Jag log stort åt sms:et. Han var jätte gullig. Först tänkte jag spela lite svårflörtad, men bestämde mig sen att det bara skulle vara elakt. Han verkade verkligen nervös. 

 

Hey Harry. It’s me, Brooklyn. Or maybe I’m actually a chinese dude at a sushi resturant who’s just messing with you? ;) No, I’m not. Pinky promise. 

Uhm, I don’t really know what to answer? Hah, but I’m bored so let’s talk a little bit? Okay, good.

So, what are you doing? :) 

Ps, please call me Brook - only my parents and teachers calls me Brooklyn and.. Well, it’d feel weird if you did.

xx

 

Nervöst klickade jag på skicka. Tänk om han tycker jag är för på? Han kanske inte vill prata med mig? Men, varför skulle han då smsa mig till en början? 

Jag skakade av mig tankarna, tog en klunk av min RedBull och fortsatte titta på ‘How I met your mother’. Det var St Patrick's Day avsnittet då Ted och Barney går ut, medans Lily, Marshall och Robin gick till Lily och Mashalls nya lägenhet, bara för att inse att den är sned och Ted tror att hans kväll gick på ett sett - men egentligen gick den på ett helt annat sätt. Jag älskar det här avsnittet. Jag älskar alla avsnitt och ‘How I met your mother’. Hur kan min inte älska dem?

Mina tankar blev avbrutna av min mobil som lät igen.

 

Okay, now I can relax. I’m bored as well, so talking seems like an awsome idea. 

Well, right now I’m actually in a car on my way from an interview. It’s really boring. And hot.. What are you doing? :)

Ps, I don’t like texting with smileys but for you I’ll do an exeption. 

Pps, the boys say hello. 

xx

 

Jag skulle precis svara då -

 

Hey Brooklyn! How are you? :) It was fun to see you last night, we need to do it some other time. Btw, Harry’s smiling like a wanker while texting you. Oh shit, he noticed I’m texting you know so gotta go before he hits me. 

Love Louis

 

Jag skrattade högt, vilket gav mig en konstig blick från Justin med jag viftade bara med handen, som att säga ‘det var inget’.

 

This is for Louis, so don’t read this Harry!!!

 

Hi to you to Louis! I’m good thanks, how about you? :) It was nice to meet you guys as well, and yeah - I’m totally on! Awh well, don’t tell him but I’m kinda smiling as well... xo 

Okay, you can give the phone back to Harry now Louis ;)

 

That’s so cool! What show were you doing an interview for? And for me, I’m sitting with my brother, watching How I met your mother. It’s like my favorite show ever!! It’s sooooo good. 

I just realized I didn’t even ask you how you are, so I’ll do it now: 

How are you Harry? :)

Awh, making an exeption for me - you’re too cute! :)

Tell the boys I said hi aswell. 

xx

 

I’m good, thank you. Awh, you guys are too cute! But, I really can’t answer anymore texts cause Mr. Grumpy here won’t let me :( So, bye Brooklyn, don’t forget me. - L

 

God, he’s so annoying... And I can’t remember actually... Even thought we did it like fifithteen minutes ago. I blame the fact that it’s morning. 

I love How I met your mother. It’s really funny, yeah! 

And I’m good, thank you very much Brooklyn. How are you? (You’re good, cause you answerd that on Louis’ text but I’ll ask you anyway to not be rude.)

Just wondering, what are you doing today? :)

Ps, still don’t like doing smileys... The make me feel uncomfortable.

xx

 

Sms:et fick mig att le, och jag kom på att jag borde lägga in honom i mina kontaker, vilket jag gjorde och döpte honom till Haz. Jag kunde inte undgå att tänka hur jag och Harry sms:ade varandra som jag smsar med mina kompisar. 

 

Awh, bye Louis :(

 

Hahah, you’re so weird Harry. And hey, you weren’t supposed to read my text to Louis! So, now I actually feel a little hurt cause you did that.. :( But I’m still happy tho ;)

Uhm, nothing I think? Were just planning on chillin’ and watching tv probably. Why? And, what are you doing? :)

Ps, I’m gonna keep texting you smileys, you don’t have too tho :)

xx

 

Knappt 30 sekunder senare hade jag ett svar. Wow, killen var snabbt!

 

Okay, sorry... Awh, don’t be sad babe, I’m here ;) (Well, not really but you know..)

I’m not doing anything either, and I was, uhm... Wondering if you wanted to hang out or something? I mean, just if you want to. 

Ps, thank God! 

xx

 

Att säga att jag var chockade skulle definitivt vara att underdriva! Harry Styles vill träffa mig? Han vill göra något med mig? Visst, när jag gav honom mitt nummer hade jag hoppats på något sånt här - men att det faktiskt skulle hända... Det hade jag faktiskt aldrig trott. 

 

Nah, it’s all good now. I’m happy again! :D

And yeah, I’d love to do something... :)

xx

 

Great! Uhm, well for obvious reasons it wouldn’t maybe be the best to go out in public and do something, sadly. But, we could hang out at someone’s place? :)

xx

 

Yeah, I understand. That’s awsome! What do you think is best? I mean, you’re more than welcome to come here but.. With all fans and papz, what do you think is the best?

Ps, you wrote a smiley?!

xx

 

Coming to you would probably be a good idea. It’s easier, I think. Otherwise it’d first of all be hard for you to get into the hotel and secondly we’d probably get disturbed all the time. So, I’ll come to you? If that’s okay.

Ps, I felt happy and it felt right, but weird... 

xx

 

Yeah, it’s totally okay. It’s just me and my brother home, so we won’t disturb anyone/get disturbed by anyone :)

xx

 

It’s a date then(not litterally but...)! I’ll probably be there in an hour or so. We’re not home yet and then I gotta get outta here so, yeah an hour :)

xx

 

Good, I’ll see you in a hour then Styles ;)

xx


Över 200ord än en gång - dock är väl mer än texten sms? XD Hoppas det inte gör något, jag liksom fasnade i texten och kunde inte sluta..

 

Jaja, kommentera nu babes.
Glöm inte heller att rösta i inlägget härunder om vem ni tycker borde spela Brooklyn!!
 
Xo

Stella skriver:

Åhåhåhåå så bra! Vill bara läsa mer :( :)

Svar: Åh! Jag älskar verkligen dig för du kommenterar nästan på alla kapitel, haha - så tack! :) xo
Filippa.

Nadina skriver:

Har redan skrivt det på twitter men du skriver väldigt bra! :D xx

Svar: Skrev också på Twitter, men än en gång - tack så otroligt mycket!! :) xo
Filippa.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar