5 - "I'm not staring, I'm observing."

Previously:

-

 

It’s a date then(not litterally but...)! I’ll probably be there in an hour or so. We’re not home yet and then I gotta get outta here so, yeah an hour :)

xx

 

Good, I’ll see you in a hour then Styles ;)

xx


Jag hade nu sprungit runt fyrtio minuter och fixat mig, försökt bestäma vad jag ska ha på mig. Lätt att jag bytt kläder tio gånger. Jag ville se ut som om jag inte hade ansträng mig mycket, vilket var ironiskt då jag gjort exakt tvärtom. Efter mycket om och men hade jag valt ett par ljusa, högmidjade jeansshorts, en svart, spets bustier med nitar och en massa armband. Simple, but effective. Jag hade snabbt lockat mitt hår, och sminket hade jag hållit minimallt med bara maskara, kajal och conceler, då jag som sagt ville verka som om jag inte anstängt mig. Jag sprang ner för trappan till Justin, som fortfarande satt på soffan - dock nu med Cody, en av hans närmsta vänner. 

”Kan jag ha på mig det här?” båda blickar låg nu på mig där jag stod brevid soffan. 

”Hey Brook!” log Cody och jag log tillbaka.

”Hi!” Jag vände mig mot Justin. ”Nå?” Han inspekterade mig från top till tå och tittade sedan tillbaka på mig med ett leende.

”Du ser bra ut. Men sen när bryr du dig om hur du ser ut för dina kompisar?” Jag ryckte på axlarna och försökte se oberörd ut. Hans leende ändrades från ett snällt, till ett flin. ”Eller är det kanske en kille?” Han höjde upp och ner på ögon brynen och jag himlade med ögonen, även fast han hade rätt. Normalt brukade jag inte tänka så mycket på hur jag ser ut om jag bara ska hänga hemma med Kendra eller Serena. Såklart om det dock kom över någon inte så nära vän, så fixar man ju till sig. Man har ju ett ryckte att behålla. 

”What do you think Cody? How do I look?” Jag snurrade ett varv med ett leende på läpparna och när jag mötte hans blick hade han ett lika dant. 

”You look smoking, babe.” Han blinkade med ena ögat, och jag fnittrade till. Vi höll alltid på så, för att reta Justin och Serena(Cody och Serena är halv-syskon) - dom hatade när vi flörtade. Vilket gjorde det hela miljarder gånger roligare. Ingentligen var det inget speciellt mellan oss, eller det var inget speciellt mellan oss. Bara vänner. Punkt. Justin gjorde kräkljud och vi båda började as garva.

”Stop flirting with my siser bro!”

”What?! She’s hot!”

”She’s my sister!”

”She’s still hot!” skrattade Cody fram och Justin slog till honom på armen, vilket gjorde att jag skrattade ännu hårdare. Det kändes som om jag skulle spricka om jag inte slutade. Så sakta, men säkert försökte jag sluta skratta och tog djupa andetag. Till slut hade jag lugnat ner mig, vilket var tur för i just den sekunden fick jag ett sms: 

 

Jag skrattade tyst för mig själv åt våran konveration och gick mot hissen, och såg att den var på sjunde våningen, alltså tretton våningar kvar. Suckades tog jag upp min mobil och klickade mig in på Instagram, där jag såg att Harry följt mig - hur han hittat mig har jag ingen aning om, men leendes så klickade jag mig in på Harry’s profil och följde honom, samt gillade hans senaste bild. Jag hörde hur hissen plingade till, och la snabbt ner mobilen och drog en hand genom håret. 

”Hi!” Harry log sitt snea leende och jag log snabbt tillbaka.

”Hey!” Han drog in mig in en hård kram, och drog sina armar om min midja och jag mina om hans hals.. Det måste ha sett rätt roligt ut, eftersom Harry är en bra bit längre än mig. Efter opassade länge, med tanke på hur länge vi känt varandra, drog vi ifrån varandra och Harry stoppade ner händerna i fickorna på hans tighta jeans. Snabbt passade jag på att se hur han såg ut; ett par vita converse, svarta tighta jeans och en svart v-neck t-shit som visade hans otroligt sexiga nyckelben’s tatuering. Jag bet mig i läppen när jag insåg att Harry antagligen tittade på mig så snabbt tittade upp, bara för att se Harry flina stort. Han hade sett mig. 

”Shut up.” Han skrattade och höll upp händerna i försvar.

”I didn’t say anything!”Jag himlade med ögonen och skrattade lite lätt. Han sänkte händerna och log så man såg hans smile-gropar, och jag log större. Han tittade sig om för första gången sen han kom, och såg chockad ut när han mötte min blick igen. ”You have an elevator that goes straight to your apartment?!” Jag fnittrade till och nickade. ”Wow...”

”C’mon, we don’t have to stand in the hallway.” Jag gick mot vardagsrummet, och Harry följde efter. 

”Are you starring at my bum, Harry?” halv skrattade jag fram. 

”I’m not starring, I’m observing.” skrattade han och jag himlade med ögonen. Innan vi gick in i vardagrummet stannade jag abrupt och vände mig om, så Harry nästan gick in i mig, turligen nog hann han stanna innan. 

”Give a guy some warning.”

”My brother and his best friend is in there, they’re dicks. Should I tell them to leave?” Han skrattade och skakade på huvudet. 

”That’s not necesary.” 

”You sure? They’re really dicks.” Han skakades leende på huvudet.

”I’m sure I can handle it.” Jag ryckte på axlarna och vi gick in i vardagsrummet där Justin och Cody satt framför tv:n. Jag hade tänkt att vi skulle smyga förbi, så vi slipper deras retande. Så blev det inte dock...

”Hi!” sa Harry glatt och jag svor tyst. Deras blickar hamnade på oss, och ett stort flin spred sig över Justin’s läppar. 

”Hey. So you’re the guy Brook has been panicking about for the last hour?” 

”What? I haven’t.” skrattade jag tvingat fram. Jag kände hur Harry tittade ner på mig med ett flin, fast jag låtsades som om jag inte märkte det. 

”Aren’t you that guy from One Direction?” Jag slog metalt mig själv när de orden lämnade Cody’s mun.

”Yeah, I am.” Log Harry artigt. 

”Wow... Nice job Brook.” 

”Yeah, we gotta go now. Bye.” Hasplade jag snabbt ur mig och innan någon hunnit reagera tog jag tag i Harry’s bicep och drog med mig honom upp för trappan till mitt rum. 

”I’m so sorry about them.” 

”It’s okay, Brooklyn.” log Harry och satte sig på min säng. 

”Brook.” rättade jag och han skrattade. Precis innan jag hann stänga dörren hörde jag hur Justin skrek:

”Don’t forget to use protection kids!” Herre min Gud...


Ledsen att det tog sån tid. Hoppas ni gillar det, lite av ett mellan kapitel men jag lovar att nästa blir bättre ;) 

Glöm inte att kommentera! 

xo


Nadina skriver:

"Are you starring at my bum, Harry?" "I'm not starring, I'm observing." Hahahaha klockren! :'D xx

Stella skriver:

HAHAHAH älska slutet!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar