Another World - Kapitel 1

Den här novellen handlar(mesta dels!)om en tjej som heter Angelica(kallas Angie), hon är 17år och bor i London,hon flyttade från Homes Chapel(där hon växte upp) vid 15års-åldern, hon flyttade med sina bästa kompisar Alexa och Mila(hennes föräldrar bor kvar i Holmes Chapel). Hennes mamma heter Mia, pappa Robert,hennes 14-åriga lillasyster Annie och hennes 20-åriga storebror David. Hon har känt Harry sen barnsben, då deras familjer bor brevid varandra.
Fashion Is My Drug: фотографије - Girls vol.2Facebook
Bild 1: Angie(längst till vänster),Mila,Alexa på väg ut. Bild 2: 1D Shake
"So girls, what are we doing tonight?" frågade jag samtidigt som jag tog en klunk av min '1D Milkshake'(på Milkshake City). Alexa ryckte på axlarna samtidigt som Mila sa: "Well, Ashley asked if we wanted to goin her, Vanessa, Annie and Dana to 'Coral' later?". Jag och Alexa tittade på varandra och nickade sen mot Mila. "What now?" frågade Alexa och vi alla tittade på varandra, och tänkte samma sak. "Shopping!" skrek vi alla samtidigt och brast ut is skratt.
När vi gått runt på stan nån timme,och jag fått med mig lite kläder, kände jag hur min mobil vibrerade. Jag tog upp den och såg ett sms, från...Harry. Jag nästan hoppade till, jag hade inte pratat med honom på nästan ett halv år och här, helt plötsligt ett sms? Jag öppnade det: "Hey Angie! I know we have'nt talked in a while, but I'm back in London, from our worldtour. Wanna meet up? :) What are you doing tonight? Harry xx" jag kände hur jag sken upp i ett leende. Jag hade alltid haft mer än bara 'kompis' känslor för Harry, men aldrig riktigt våga visa det. Visst hade han också visat lite intresse men nej, det skulle aldrig funkat. Sen blev han ju världskänd för gudsskull! Så det var väl bra att det aldrig blev något antar jag... Jag väktes ur mina tankar av att Alexa skakade till mig så nästan min mobil åkte ur händerna på mig. Jag tittade irriterat på henne, men hon bara log: "Come on, answer your text from you loooover!" sa hon och hon och Mila himlade med ögonen och log. Jag skrattade lite: "It's not my 'loover', it's just Harry!" sa jag och Mila svarade snabbt: "Yeah, he's your lover?" och de båda brast ut i skratt. Jag log bara, de kände ju till mina och Harry situation i Holmes Chapel. Vi var liksom typ..ihop, men ändå inte! Jag visste att Harry har känslor för mig också, eller nej, HADE, jag vet inte hur det är nu.. 2, nästan 3år senare liksom, aa tjena! Våran relation hemma var, komplicerad. Vi hade båda känslor fr varandra, men av någon dum anledning(som jag inte kommer ihåg) så va vi bara helt enkelt inte ihop, vi sket i det och bara flörtade istället.. Jävligt dumt jag vet! Men för 2år sen så kändes det 'kul' och 'spännande'. Jag kom på att jag hade ett sms att svara på. "Hi Harry! Yeah, long time no see... But yes, I'd love to meet up, but I can't today, now I'm out shopping and later we're going out. Maybe some other time? :) Angie xx" skrev jag och la ner mobilen i fickan och sprang efter Mila och Alexa.
Jag stog framför spegeln och plattade mitt långa mörk bruna hår. Jag hade inte fått något svar av Harry, vart han sur? tänkte jag för mig själv och precis då fick jag ett sms, från Harry. Jag öppnade det: "Oh, where are you going? The boys and I are going out 2 ;) xx" Jag log. "Uhm, Coral I think, or something like that! ;) xx" skrev jag, la ifrån mig mobilen och drog en smal linje eyeliner på båda ögonen. Jag kollade mig i spegeln: Ja, jo det ser okej ut, tänkte jag. Alexa kom gående: "Wow, you look smoking!" sa hon och jag log: "You don't look bad eigther!" sa jag och vi gick ner till Mila. "Are you gurls ready for a crazy night?" sa Mila. Både jag och Alexa log stort och vi gick ut. Jag tog min plånbok och mobilen och stoppade ner dom i jeansen, kändes onödigt med väska. Halvvägs till klubben fick jag ett sms: "Well, maybe we'll meet there then? :D xx". "Hopefully! ;D xx" skrev jag och la ner mobilen i fickan igen.
15min senare stod vi utanför klubben, klockan var 23.00, men det var sommar så det var fortfarande ljust ute. Ash och de andra hoppade ut ur en taxi som kom. "Hi girls! Ready to party all night long?" sa Ash samtidigt som hon kramade om oss alla. "If we are!" sa jag och alla började skratta. Bara några minuter senare stod vi inne på den mörka, pumpande klubben. Ash kunde verkligen snacka, det var inte ens att tala om! Utan henne hade vi nog fortfarande stått där ute, försökt komma in. Varken jag, Mila eller Annie var ju 18, vi alla fyllde det i år, men var inte det riktigt än.. Dana och Vanessa kom med en massa shots i händerna. "Let's party!" skrek vi och shotade dom. Åh gud, det var inte särskillt gott, men kul!
Nån timme, och en massa drinkar, senare stod jag på dansgolvet och dansade när jag helt plötsligt kände ett par stora händer på mina höfter. Jag vände mig om, redo att slå till någon. 
Ouuuh, vem är det då? Haha, tror alla vet! ;) Men iaf, det här blir nog inte en 'vanlig' novell, så om i inte klarar mycket kyssar och hångel, råder jag er att sluta läsa efter detta kapitel! Haha, men om ni är lite 'dirty'(haha, wtf?!) så är det här precis rätt novell för er! ;D
Kommer antagligen skriva 1kapitel per dag, men såklart: vissa dagar inget, vissa dagar flera! :) 
Ska påbörja nästa kapitel nu faktiskt... ;)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar